رئیس رسانه ملی گفت: صدا و سیما از موسسات، مراکز و باشگاه هایی که در حوزه اقتصاد دانش بنیان فعال هستند حمایت می‌کند.
کد خبر: ۸۰۴۳۸۰
حمایت رسانه‌ ملی از موسسات فعال در اقتصاد دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ در نشست رئیس رسانه ملی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور راه های تعامل میان صدا و سیما و این معاونت بررسی و تفاهم نامه همکاری بین سازمان صداوسیما و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با هدف ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان امضا شد.

در این تفاهم نامه بر ایجاد ساز و کارهای مناسب برای حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان در موضوع تحقیق و توسعه، تولید تجاری محصولات و همچنین ایجاد زیر ساخت های مناسب برای پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و حمایت مادی و معنوی از تجاری سازی و بومی سازی فناوری ها و نوآوری های این شرکت ها تاکید شد.

رئیس رسانه ملی در این نشست با اشاره به نقش صدا و سیما در ترویج اقتصاد دانش بنیان در جامعه و اصلاح نگرش افراد به آن گفت: ضروری است که صداوسیما با بهره گیری از قالب های مختلف برنامه سازی به این موضوع اهتمام ورزد و رویکرد رسانه ملی نیز این است که اقتصاد دانش بنیان در جامع نهادینه شود.

دکتر سرافراز افزود: صداوسیما موسسات، مراکز و باشگاه هایی را که در حوزه اقتصاد دانش بنیان فعال هستند معرفی خواهد کرد.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: می توان برنامه هایی را پیش بینی کرد که در آن ها این موسسات به عنوان الگوهایی که بر پایه فکر و اندیشه گروهی به موفقیت رسیده اند به جامعه معرفی شوند.

دکتر سرافراز گفت: استمرار پخش این برنامه ها در ساعاتی منظم و در دوره ای خاص تاثیر گذار خواهد بود و منجر به ترویج تفکر مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان می شود.

رئیس رسانه ملی با استقبال از پیشنهاد ایجاد پارک فناوری رسانه ملی تاکید کرد: از وظایف اصلی صداوسیما ترویج علم و معرفی عالمان در حوزه های مختلف است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این دیدار گفت: بزرگترین مشکل در موضوع اقتصاد دانش بنیان نداشتن فرهنگ آن است چرا که در دوره های مختلف از نفت بهره گرفته ایم.

دکتر ستاری افزود: پایه اصلی اقتصاد دانش بنیان جوانان هستند، چون اهل نوآوری اند و از ریسک پذیری بالایی برخوردارند.

وی با بیان اینکه در گذشته شرکت های نفتی و فولاد بزرگترین شرکت های جهان محسوب می شدند گفت: در شرایط کنونی، شرکت هایی که بر پایه اقتصاد دانش بنیان متمرکزند جزو شرکت های برتر محسوب می شوند.

دکتر ستاری افزود: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش باید به سمت ترویج و گسترش شرکت های فناوری گام بردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها