ایرن زمین

ورود 70 گردشگر اروپایی به استان فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: چهارمین گروه از گردشگران اروپایی که ۷۰ نفرند چهارشنبه گذشته با قطار «یورو ـ آسیا» وارد استان فارس شده و از جاذبه‌های گردشگری شیراز دیدن کردند.
کد خبر: ۸۰۰۵۰۴

مصیب امیری با اشاره به این‌که این گروه ۷۰ نفره از کشورهای سوئیس، آلمان و برزیل به شیراز سفر کرده‌اند، افزود: این گردشگران از مجموعه‌های تاریخی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، بازار وکیل و باغ ارم بازدید کردند.

وی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پنجم خرداد ماه نیز پنجمین گروه از گردشگران خارجی با قطار هزار و یک شب و از مرز رازی وارد ایران می‌شوند و طبق برنامه زمان‌بندی شده پس از عبور از استان‌های زنجان، یزد و اصفهان به استان فارس وارد شده و در مدت دو روز در این استان اسکان می‌یابند.

امیری با بیان این‌که قطار هزار و یک شب در ایستگاه راه‌آهن سعادت‌شهر در روز جمعه ۸ خرداد توقف دارد عنوان کرد: روز شنبه نهم خرداد ماه نیز این گروه که نزدیک به ۷۰نفر هستند از جاذبه‌های پاسارگاد، نقش‌رستم، تخت‌جمشید، باغ‌ارم، مسجد نصیرالملک، مسجد وکیل، شاهچراغ(ع)، حافظیه و مجموعه زندیه شیراز دیدن می‌کنند./ تسنیم

مشکل ریزگردها با ریگ‌پاشی رفع می‌شود

پدر علم کویرشناسی ایران گفت: ریگ‌پاشی راه‌حل رفع مشکل انتشار ریزگردها در ایران است.

پرفسور پرویز کردوانی در نخستین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پاک افزود: مالچ‌پاشی به عنوان راهکار به‌کار گرفته شده برای رفع معضل ریزگردها، نظریه‌ای قدیمی است و این اقدام خیانت به ایران و کشورهای اطراف است.

وی ادامه داد: اثر مالچ 4 سال است و در نهایت دوده آن سرطان‌زاست، به علاوه جنگل‌کاری و درختکاری نیز برای رفع این مشکل بی‌فایده است و هزینه‌های زیادی به بار می‌آورد. مالچ‌پاشی باید کنار گذاشته شود و به جای آن در عراق و ایران در مناطق بیابانی ریگ‌پاشی انجام شود. این روش یک‌بار به‌کار گرفته می‌شود اما اثرش برای همیشه باقی می‌ماند و اگر باد هم ایجاد شود فرسایش خاک و آلودگی هم به‌وجود نمی‌آورد.

کردوانی افزود: در بیابانی که ریگ‌پاشی شده دیگر خاک بلند نمی‌شود و می‌توان در آن در فاصله‌های معینی درختکاری کرد و یک منطقه گردشگری زیبا از آن ساخت و مناظر زیبایی از آن پدید آورد. روش دوم، پاشیدن مخلوط ماسه و رس روی تپه‌های ماسه‌ای است که خیلی از مشکلات را حل می‌کند و مسئولان نیز نظرات من را در این زمینه پذیرفته‌اند./ ایسنا

طرح سالم‌سازی دریا از دیروز اجرا شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، از اجرای طرح سالم‌سازی دریا در 15 شهر ساحلی مازندران خبر داد.

یونسی گفت: طرح سالم‌سازی سواحل دریا به منظور تامین امنیت و آرامش مسافران و گردشگران از دیروز اجرا شد و تا پایان شهریور در سواحل استان ادامه دارد.

وی از استقرار 1300 ناجی آموزش دیده در سواحل استان خبر داد و افزود: مسافران و گردشگران به هیچ عنوان در مناطق و ساعات ممنوعه شنا نکنند.

رئیس ستاد ساماندهی سواحل با تاکید بر افزایش امکانات امدادی و بهداشتی در طرح‌های دریا و پرداخت بموقع حقوق ناجیان غریق گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و شناسایی 212 نقطه کور شنا، با نصب تابلو و بستن جاده‌های دسترس و گشت‌های انتظامی در این مناطق از شنا جلوگیری خواهد شد. مازندران 338 کیلومتر نوار ساحلی دارد./ خبرگزاری صدا وسیما

دروازه قرآن شیراز مرمت می‌شود

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به مرمت دروازه قرآن گفت: این بنای تاریخی که نمادی از هویت شهر شیراز است، به‌دلیل باران‌خوردگی و خاک، چهره‌ای زشت به خود گرفته است که ‌آراسته‌سازی آن در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

سعید سیف با بیان این‌که بخشی از بنای دروازه قرآن نیز نیاز به مرمت و بازسازی دارد، افزود: این بنا با همکاری شهرداری منطقه ۳ شیراز و با حضور معماران اداره میراث فرهنگی مرمت می‌شود.

به گفته وی از آن‌جا که این بنا در ورودی شهر شیراز واقع شده و از جاذبه‌های گردشگری شیراز است، زیباسازی و نورپردازی آن نیز مورد توجه قرار گرفته ‌و نورپردازی آن بهسازی می‌شود./ تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها