گفت‌وگوی ویژه خبری به این موضوع پرداخت

خطر اعتیاد در مدارس جدی است

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در بخش درمان بیش از 700 هزار نفر تحت درمان اعتیاد هستند و به طور کل 92 درصد مراکز درمانی ایران از سوی مردم اداره می‌شود.
کد خبر: ۷۹۹۳۴۱

به گزارش ایسنا، علیرضا جزینی در دیدار با معاون هیات بین‌المللی کنترل مواد مخدر سازمان ملل متحد (INCB) افزود: مواد مخدر موضوعی چند وجهی و پیچیده است و کل دنیا را درگیر خود کرده است. با توجه به آمارهای سازمان ملل نیز کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان رو به افزایش است و ایران هم به دلیل مجاورت با آن کشور متحمل رنج و تهدید بی‌شماری می‌شود.

وی اظهار کرد: معتقدیم نقش سازمان‌های مردم نهاد در درمان و کاهش آسیب بسیار مهم است، بر این اساس در کشور ایران 2100 سازمان مردم نهاد و 200 مرکز کاهش آسیب وجود دارد که خدمات درمانی لازم را به معتادان جهت بهبود کامل ارائه می‌کنند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به حوزه مقابله با عرضه اشاره کرد و ادامه داد: طی 2 ماه گذشته بیش از 60 تن مواد مخدر کشف شده است، همچنین در سال گذشته 800 تن مواد مخدر با منشا تریاک کشف و 300 آشپزخانه تولید شیشه منهدم شد. طی این 37 سال نیز قریب به 3800 نفر از نیروهای کشور در راه مبارزه با قاچاق مواد شهید شده‌اند و این نشانگر اهتمام و پیگیری نظام ایران در مبارزه با مواد مخدر است.

معاون هیات بین‌المللی کنترل مواد مخدر سازمان ملل متحد (INCB) نیز در این نشست گفت: با توجه به این‌که ایران در منطقه و دنیا پیشتاز مبارزه با مواد مخدر است، خواستار انتقال تجربیات ایران به دیگر کشورها هستیم، زیرا این همکاری‌ها به قطع و یقین تاثیر بسزایی در مبارزه موفق با مواد مخدر دارد. به گفته وی، ایران با چالش بزرگی در منطقه و آن هم مجاورت با افغانستان مواجه است و به دلیل مرز مشترک با این کشور، متحمل صدمات زیادی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها