سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به کشورهای درگیر در جنگ یمن اجازه بازرسی کشتی حامل کمک‌های انسانی جمهوری اسلامی ایران داده نخواهد شد.
کد خبر: ۷۹۷۹۷۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرضیه افخم در مورد ارسال کمک‌های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران برای مردم بی‌دفاع یمن گفت: متاسفانه محاصره کینه‌توزانه کشورهای متجاوز به یمن که قریب 50 روز ادامه داشته، شرایط زندگی و گذران امور اولیه در این کشور را بسیار وخیم کرده و در آستانه فاجعه انسانی قرار داده است. وی افزود: طی روز‌های گذشته موضوع ضرورت ارسال فوری کمک‌های غذایی و دارویی با نهادهای بین‌المللی مسئول در این زمینه به طور فشرده پیگیری شد و ارسال کمک‌های جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است که امیدواریم در اولین زمان و با هماهنگی دفتر امور کمک‌های انساندوستانه سازمان ملل متحد به دست مردم یمن برسد.

در همین حال سردار مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان هشدار داد که در صورت ایجاد مزاحمت برای کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران برای یمن؛ آتشی به پا می‌شود که مهار آن از دست عربستان و آمریکا خارج است.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جزایری در مصاحبه با برنامه «مِن طهران» شبکه خبری العالم، در پاسخ به این پرسش که در صورت ممانعت عربستان از رسیدن کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه ایران به سواحل یمن، پاسخ چه خواهد بود، اظهار کرد: من صراحتا اعلام می‌کنم که خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران حد و اندازه‌ای دارد.

هشدار وزارت دفاع به پنتاگون

وزارت دفاع هم در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به هرگونه کارشکنی در روند کمک‌های غذایی و دارویی مردم ایران به مردم مظلوم یمن تاکید کرد: عواقب هرگونه اقدام تحریک‌آمیز و ماجراجویی شرورانه در مسیر کمک‌رسانی به مردم یمن، برعهده رژیم آل‌سعود و آمریکا خواهد بود.

اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع در واکنش به اظهارات سخنگوی پنتاگون که کمک دارویی و غذایی مردم ایران به مردم یمن را اقدامی ماجراجویانه و تحریک‌آمیز تلقی کرده است، اعلام کرد: تاکید پنتاگون به تغییر مسیر کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه مردم و سازمان‌های مردم نهاد ایران به بندر جیبوتی کاملا غیرمنطقی است؛ چه تضمینی وجود دارد که این کمک‌ها سریعا به دست مردم مظلوم یمن برسد.

استیو وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته بود کشتی ایرانی نباید در یمن پهلو بگیرد و باید در جیبوتی توقف کرده و محموله‌اش را به سازمان ملل تحویل دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها