دانشمندان مرکز تحقیقات سیلیکات موسسه فرانهوفر آلمان، جوراب‌های مجهز به حسگر فشار برای نجات پای دیابتی‌ها ارائه کرده‌اند.
کد خبر: ۷۹۷۵۵۷

به گزارش ایسنا، یکی از راه‌های جلوگیری از بروز زخم‌های دیابتی، جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن نقاطی از پاست. جوراب ارائه ‌شده توسط آلمانی‌ها می‌تواند کاربر را از وجود فشار بر ناحیه خاصی از پا آگاه کرده و در پیشگیری از بروز زخم دیابت کمک کند. هریک از لنگه‌های نمونه اولیه این جوراب از دو لایه پارچه مصنوعی‌ / ‌کتان جاذب رطوبت تشکیل شده که بین آنها یک فیلم سیلیکونی کش‌ آمدنی فشرده شده است. هر دو طرف این فیلم با 40 الکترود قابل‌ انعطاف دی‌الکتریک پوشیده شده که این الکترودها، خود از گرافیت یا کربن سیاه ساخته شده است.

یک ماژول الکترونیکی به انتهای جوراب متصل شده و این ماژول، شکل یک واحد قابل‌حذف به اندازه دگمه را در نسخه تجاری جوراب خواهد داشت.

زمانی که فشار به ناحیه‌ای از پا وارد می‌شود، فیلم سیلیکونی موجود در آن‌ ناحیه جوراب، فشرده و نازک‌تر می‌شود و بنابراین، ناحیه سطحی آن افزایش می‌یابد؛ این موضوع به نوبه خود موجب افزایش ظرفیت الکتریکی و خازنی فیلم در آن ناحیه می‌شود. ماژول الکترونیکی با استفاده از نخ‌های رسانا که به حسگرهای آن بخش از جوراب متصل هستند، این تغییر در ظرفیت الکتریکی را شناسایی می‌کند و با ارسال بی‌سیم یک هشدار به تلفن همراه کاربر، وی را از این موضوع آگاه می‌کند.

حسگرها در کنار پاشنه، کف، قوزک و بخش فوقانی پا قرار می‌گیرند و این موضوع، امکان خوانش اطلاعات دریافتی در سه‌بعد را فراهم می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها