دستور رئیس‌جمهور به دستگاه‌های مسئول:

قیمت میوه را کنترل کنید

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از ارزان شدن میوه‌های نوبرانه طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: هر ساله قیمت میوه‌های نوبرانه و سردرختی بالاتر از سایر میوه‌هاست، هرچند طی روزهای آینده با افزایش عرضه نرخ این محصولات کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۷۸۶۸۴۸
وعده ارزان شدن میوه‌های نوبرانه تا 2 هفته دیگر

حسین مهاجران در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امسال قیمت برخی میوه‌های نوبرانه در ابتدا به بیش از صد هزار تومان در بازار عرضه شد که این رقم نسبت به سال‌های گذشته رکوردی بی‌سابقه نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در ابتدای ورود چغاله بادام به بازار قیمت هر کیلوگرم از این محصول بیش از صد هزارتومان بوده که چندی پیش با ورود چغاله نوبرانه کاشان، ساوه، گرمسار و قم قیمت آن به 35 تا 40 هزار تومان رسیده که با ورود چغاله بادام کرج قیمت این محصول به کمتر از این نیز کاهش خواهد یافت.

به گفته وی، هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم گوجه درختی بیش از صد هزار تومان عرضه می‌شود که با ورود گوجه‌سبز ساوه، گرمسار و قم این نرخ تا ده روز آینده بیش از پیش کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: با عرضه گوجه‌سبز شهریار نیز قیمت این محصول کاهش چشمگیری خواهد داشت.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی همچنین از عرضه میوه‌های نوبرانه زردآلو و گیلاس به بازار تا 20 روز آینده خبر داد و گفت: با ورود گوجه‌سبز شیراز قیمت این محصول نیز به 50 تا 60 هزار تومان می‌رسد.

مهاجران با بیان آن‌که با عرضه هلوی شمال، زردآلوی کاشان و شیراز قیمت‌های میوه‌های تابستانی متعادل خواهد شد، افزود: هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم توت‌فرنگی نیز 6000 تا 20 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

وی علت گرانی میوه‌های نوبرانه را در سال‌جاری بارندگی‌های فروردین ماه دانست و اظهار کرد: بارش باران باعث عرضه دیرهنگام میوه‌های نوبرانه به بازار و درنهایت افزایش نرخ این محصولات شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها