روزی که آمد موافقانش بیشتر از مخالفانش بودند. حمید درخشان را می‌گوییم، مردی که برای پرسپولیسی‌ها یادآور تیم رویایی فصل 73 بود. برای خیلی‌ها این درخشان قرار بود نقش همان درخشانی را بازی کند که 20 سال پیش از پرسپولیس یک تیم غیرقابل مهار ساخته بود؛ تیمی که اگر اسیر حاشیه‌های شهرآورد نیمه‌تمام دی‌ماه 73 نمی‌شد بی‌شک حالا یک قهرمانی بیشتر در کارنامه داشت.
کد خبر: ۷۸۵۵۴۰

اما عجیب که این درخشان شباهتی به آن درخشان نداشت. سرمربی قرمزها که زمانی بزرگانی چون احمد رضا عابدزاده، افشین پیروانی، مجتبی محرمی، رضا شاهرودی، بهروز رهبری فرد، حسن شیرمحمدی، محسن عاشوری، علی دایی، فرشاد پیوس، حسین عبدی و بهزاد داداش‌زاده را هدایت می‌کرد، در این چند ماه از پس هدایت جوانانی چون پیام صادقیان، محمد عباس‌زاده، افشین اسماعیل‌زاده، مهدی دغاغله، محمدرضا خانزاده و سوشا مکانی برنیامد تا پرسپولیس این فصل، در دوران کوتاه‌مدت حضور درخشان از بی‌نظم‌ترین پرسپولیس‌های تاریخ باشد.

درخشان از همان روز اول که به عنوان جانشین علی دایی هدایت قرمزها را برعهده گرفت، تقریبا هر روز با بازیکنان جوان تیمش مشکل داشت. یک روز خط و نشان می‌کشید، یک روز فریاد می‌کشید، روز بعد اخراج می‌کرد و چند روز بعد هم بناچار می‌بخشید و این چرخه در تمام طول این شش ماه ادامه داشت.

شاید بهترین واژه را در مورد حمید درخشان، کاپیتان محمد نوری به کار برد. دیروز وقتی از نوری درباره درخشان و نوع برخوردش با بازیکنان خاطی تیم سوال شد، او در جواب گفت: من فکر می‌کنم درخشان بیش از حد رئوف و مهربان بود و در برخورد با بازیکنان زیاد بخشش می‌کرد. در تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس مهربان بودن در قبال این اتفاقات جواب نمی‌دهد و فکر می‌کنم اگر مربی دیگری جای درخشان بود؛‌دست‌کم چهار، پنج بازیکن پرسپولیس تا الان از تیم اخراج شده بودند!

شاید اگر همه این مهربانی‌ها نبود، الان راحت‌تر می‌شد از کارنامه درخشان در پرسپولیس دفاع کرد. به هر حال او در شرایطی به عنوان سرمربی قرمزها معرفی شد که این تیم با علی دایی روزهای بحرانی را سپری می‌کرد. تیم را هم درخشان نبسته بود و همه اینها کافی بود تا کسی از عملکردش در ادامه فصل خرده نگیرد. اما چیزی که باعث شد درخشان بیش از اندازه تحت فشار قرار بگیرد، همین مهربانی‌ها بود، همین کوتاه آمدن‌های بی‌مورد.

شاید اگر درخشان در برخورد با این همه بی‌انضباطی ایستادگی می‌کرد، الان سرش بالا بود و می‌گفت در قبال همه این نتایج ضعیف، جلوی بی اخلاقی را گرفته است. اما تیم او نه فقط ضعیف ترین نتایج تاریخ پرسپولیس را گرفت که در بی‌انضباطی و بی اخلاقی هم زبانزد بود. درخشان با این مدیریت ضعیف، به نوعی بر اعتبار چند ساله خود در مربیگری چوب حراج زد و کاری کرد که در کمتر از چند ماه، همه آن کسانی که موافق حضورش در پرسپولیس بودند، حالا با شنیدن خبر آمدن برانکو، نفسی راحت بکشند.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها