این نرم‌افزارها به‌طور شرم‌آوری گران هستند

گران‌ترین نرم‌افزارهای آی.او.اس

بسیاری از ما از تلفن‌های همراه هوشمند اپل استفاده می‌کنیم ولی در بازار نرم‌افزاری این دستگاه نه‌تنها نرم‌افزارهای مفید و رایگان را می‌توان به‌سادگی پیدا کرد بلکه نرم‌افزارهایی وجود دارند که حتی فکر کردن به‌ قیمت آن‌ها موجب سرگیجه می‌شود.
کد خبر: ۷۸۲۵۲۱
گران‌ترین نرم‌افزارهای آی.او.اس

جام جم کلیک: بازار نرم‌افزاری بسیاری از سیستم‌های عامل به‌عنوان یک منبع درآمد بسیار مطلوب برای شرکت‌های سازنده سیستم‌عامل مربوطه شناخته می‌شود ولی این موضوع نباید به این معنا باشد که هر نرم‌افزاری اجازه ورود به این بازارها را داشته باشد. به‌تازگی به نرم‌افزارهای دارای ویروس و یا نقاط ضعف امنیتی توجه بسیار زیادی شده است ولی نکته جالب اینجا است که تنها این نرم‌افزارها برای یک بازار نرم‌افزاری به‌عنوان نقطه ضعف نیستند و نرم‌افزارهایی که برچسب قیمتی غیرمعقول دارند نیز می‌توانند اعتبار یک بازار نرم‌افزاری را زیر سوال ببرند؛ در ادامه نگاهی به وضعیت برخی از گران‌ترین نرم‌افزارهای ممکن برای سیستم‌عامل محبوب iOS شرکت اپل می‌پردازیم، نرم‌افزارهایی که حتی نگاه کردن به قیمت آن‌ها نیز برای ما عجیب خواهد بود.

در بازار نرم‌افزاری اپل می‌توان 8 نرم‌افزار دارای برچسب قیمت 1000 دلاری را مشاهده نمود که این رقم بدون شک برای یک نرم‌افزار همراه در مقیاس عقلانیت نمی‌گنجد. امکانات این نرم‌افزارها در رده‌های تجاری، ورزشی، امکانات خانگی و حتی موسیقی گسترگی دارند و حال این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان از یک نرم‌افزار ورزشی انتظار داشت که رقم 1000 دلار پرداخت شده را به صاحب خود در قالب خدمات بازگرداند.

در این میان یکی از عجیب‌ترین و احمقانه‌ترین نرم‌افزارهای موجود در این بازار را می‌توان اپلیکیشن بی‌مصرف Waterglobe دانست؛ این نرم‌افزار در حقیقت یک گوی مجازی است که مانند سایر گوی‌های برفی موجود در بازار با تکان دادن آن، محیط داخلی گوی به شرایطی مانند بارش برف دچار خواهد شد و البته می‌توان نسخه فیزیکی و جذابی از این محصول را در بازار با قیمتی کمتر از 5 دلار خریداری کرد ولی نسخه مجازی آن 300 دلار قیمت دارد.

در میان 20 نرم‌افزار گران بازار نرم‌افزاری اپل 4 نرم‌افزار مربوط به تجارت، یک نرم‌افزار مربوط به سبک زندگی، یک نرم‌افزار موسیقی، یک نرم‌افزار ورزشی، یک نرم‌افزار مربوط به خلاقیت و تولید، یک نرم‌افزار مدیریت مالی، سه نرم‌افزار پزشکی، دو نرم‌افزار ابزار اجرایی، یک نرم‌افزار مربوط به پخت‌وپز، سه نرم‌افزار مربوط به بازی و سرگرمی، یک نرم‌‌افزار آموزشی و تنها یک نرم‌افزار موقعیت‌یابی و مسیریابی به چشم می‌خورد که این 20 نرم‌افزار از 1000 دلار تا 200 دلار قیمت دارند و حتی ارزان‌ترین آن‌ها نیز قیمتی بسیار بالا و غیرقابل پذیرش را دارد.

برای نمونه نرم‌افزار cybertuner قرار است تا خدمات آنلاین پخش موسیقی را به شما عرضه کند ولی با 1000 دلار می‌توانید یک پخش‌کننده موسیقی، یک حافظه بسیار حجیم و تعداد زیادی آلبوم موسیقی را خریداری کنید و مشکل دیگر اینجا است که درصورتی که تلفن همراه شما از شما دزدیده شود نیز 1000 دلار شما از بین خواهد رفت.

این دسته از نرم‌افزارهای همراه را می‌توان یک سرقت رسمی از کاربران دانست ولی نکته جالب اینجا است که بسیاری از کاربران اپل، به‌سادگی برای خرید این برنامه‌ها اقدام می‌کنند و این مبالغ سنگین را بابت خدماتی که یک‌دهم رقم پرداخت شده نیز ارزش ندارند هزینه می‌کنند. این نرم‌افزارها عملا نشان دهنده این هستند که تا زمانی که چنین کاربرانی وجود داشته باشد، حتی در دنیای مجازی و ساده‌ای مانند بازار نرم‌افزارهای همراه نیز شاهد دزدی‌های علنی و البته لوکس خواهیم بود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها