آمریکا به نتانیاهو هشدار داد

بازنگری مواضع آمریکا نسبت به اسرائیل

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال شکست بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر افراطی این رژیم قوی‌تر می‌شود. در همین زمینه خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت علاوه بر مخالفان نخست وزیری مجدد «بنیامین نتانیاهو» در اسرائیل، آمریکا و اروپا هم مدافع شعار «هر کسی، جز بی‌بی» هستند.
کد خبر: ۷۸۰۲۸۸

به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به تحلیل فضای انتخاباتی رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: «هر کسی جز بی‌بی»؛ فریاد مخالفانی است که با «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات سه‌شنبه می‌جنگند اما ظاهرا این شعار، خلاصه‌ای از احساسات در آمریکا و اروپا نیز به شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش، بعد از 9 سال تعامل با نتانیاهو، به نظر می‌رسد سیاستمدار زیرک اسرائیلی، با بیش از حد ماندن خود در قدرت، آمریکا و اروپا را خسته کرده است، بویژه که رهبران این دو قاره، با شکست پی‌درپی او در رسیدن به توافق سازش خشمگین و غضب‌آلود شده‌اند. خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: روابط میان اسرائیل و متحد وفادار آن آمریکا در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد و نتانیاهو روابط سردی با باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا دارد. روابطی که به دلیل عقب‌نشینی ناگهانی نتانیاهو از پیشنهاد سازش (میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها) به رهبری آمریکا در ماه آوریل، آسیب دیده بود، بعد از اقدام بی‌سابقه نخست‌وزیر اسرائیل برای سخنرانی در کنگره به منظور حمله به مذاکرات هسته‌ای کنونی با ایران، تکه‌پاره شده است.

این در حالی است که در اروپا نیز این درک فزاینده وجود دارد که اسرائیل مخالف تاسیس یک کشور فلسطینی است. همین مساله موجب شده است تا حمایت از این رژیم بین اروپاییان افول کرده و به جای آن بایکوت فزاینده و جنبش تحریم بنشیند. مجله «اکونومیست» در تحلیلی در این باره نوشته، «نتانیاهو برای اسرائیل بد است. بدون او اسرائیل، بهتر است». این نشریه افزود: «هرتزوگ (رقیب نتانیاهو و رهبر ائتلاف «اتحادیه صهیونیسم») جذاب نیست اما منطقی است و تیم امنیتی و اقتصادی معتبری در اختیار دارد. او خواستار مذاکره با فلسطینی‌ها و ترمیم روابط با اوباماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها