طراحی ظاهری هوندا سیویک تایپ R در یک سال گذشته نسبت به طرح کانسپت معرفی شده تغییرات ریز و درشتی را تجربه کرده است.
چراغهای جلو به همان شکل قبل، اما با الگویهای داخلی متفاوت و مه شکنهای نواری شکل طرح کانسپت هم به صورت چراغهای گردی در ورودیهای هوای اطراف سپر اجرا شدهاند.
در عقب خودرو هم چراغهای کشیده نواری شکل بر روی درب صندوق عقب و ادامه یافته بر روی بدنه و باله بزرگ عقب در طرح کانسپت تبدیل به یک چراغ دو تکه ساده LED شده است و دیفیوزر و خروجی های اگزوز هم با اصلاحاتی کوچک به طور مجدد طراحی شده و در نسخه نهایی هوندا سیویک تایپ R اجرا شدهاند.
دیگر قسمتهای خودرو هم برای اجرایی شدن طرح کانسپت سیویک به نوبه خود تغییراتی را تجربه کردهاند.
در زیر کاپوت خودرو نیز هوندا به طور قطعی یک پیشرانه 2 لیتری موسوم به «TURBO VTEC» را نصب کرده که در دور موتور 6500 دور بر دقیقه توان تولید 310 اسب بخار قدرت و در دور 2500 دور بر دقیقه هم حداکثر توانایی تولید 400 نیوتن متر گشتاور را دارد که برای رساندن شتاب صفر تا صد خودرو به 5.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن به 270 کیلومتر بر ساعت می تواند کافی باشد.
از دیگر ویژگیهای خودرو همچنین میتوان به رینگهای 19 اینچی آلیاژی بسیار سبک وزن با سایز لاستیک 35/235، ترمزهای قدرتمند برمبو دیسکی 350 میلی متری کالیپراسون شده با چهار پیستون و همچنین چراغهای اتوماتیک، سنسور باران و... اشاره کرد.(خودروبانک)
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد