
به بهانه بحث درباره بودجه تولید مجموعههای فاخر تاریخی-مذهبی
طراحی ظاهری هوندا سیویک تایپ R در یک سال گذشته نسبت به طرح کانسپت معرفی شده تغییرات ریز و درشتی را تجربه کرده است.
چراغهای جلو به همان شکل قبل، اما با الگویهای داخلی متفاوت و مه شکنهای نواری شکل طرح کانسپت هم به صورت چراغهای گردی در ورودیهای هوای اطراف سپر اجرا شدهاند.
در عقب خودرو هم چراغهای کشیده نواری شکل بر روی درب صندوق عقب و ادامه یافته بر روی بدنه و باله بزرگ عقب در طرح کانسپت تبدیل به یک چراغ دو تکه ساده LED شده است و دیفیوزر و خروجی های اگزوز هم با اصلاحاتی کوچک به طور مجدد طراحی شده و در نسخه نهایی هوندا سیویک تایپ R اجرا شدهاند.
دیگر قسمتهای خودرو هم برای اجرایی شدن طرح کانسپت سیویک به نوبه خود تغییراتی را تجربه کردهاند.
در زیر کاپوت خودرو نیز هوندا به طور قطعی یک پیشرانه 2 لیتری موسوم به «TURBO VTEC» را نصب کرده که در دور موتور 6500 دور بر دقیقه توان تولید 310 اسب بخار قدرت و در دور 2500 دور بر دقیقه هم حداکثر توانایی تولید 400 نیوتن متر گشتاور را دارد که برای رساندن شتاب صفر تا صد خودرو به 5.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن به 270 کیلومتر بر ساعت می تواند کافی باشد.
از دیگر ویژگیهای خودرو همچنین میتوان به رینگهای 19 اینچی آلیاژی بسیار سبک وزن با سایز لاستیک 35/235، ترمزهای قدرتمند برمبو دیسکی 350 میلی متری کالیپراسون شده با چهار پیستون و همچنین چراغهای اتوماتیک، سنسور باران و... اشاره کرد.(خودروبانک)
به بهانه بحث درباره بودجه تولید مجموعههای فاخر تاریخی-مذهبی
گفتوگوی خواندنی با محمد بلوری، پدر حادثه نویسی ایران:
تپش از ارتکاب جرائم خشن ازسوی اتباع غیرمجاز گزارش میدهد
در گفتوگوی «جامجم» با احسان جانمی، کارگردان حاضر در فجر چهل و یکم بررسی شد
روایت مسعود طیبی از اجرای نمایش «افلیا» در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر
گفتوگوی «جامجم» با دبیر کل جشنواره هنرهای تجسمی فجر
گفتوگوی «جامجم» با مهران نعمتاللهی