بازار داغ آرایشگاه‌های زنانه در روزهای پایانی سال

زیبایی، مقوله‌ای است که بیشتر افراد به دنبال آن هستند و به همین دلیل حفظ ظاهری آراسته مورد توجه است و این زیبایی ظاهری در روزهای پایانی سال بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار می‌گیرد. معمولا آرایشگاه‌ها بجز ایامی مانند ماه محرم و صفر همیشه پررفت و آمد است، اما در روزهای پایانی سال کسب و کار آرایشگاه‌ها و بخصوص آرایشگاه‌های زنانه پررونق‌تر از همیشه است.
کد خبر: ۷۷۷۷۳۱

اگر در روزهای پایانی سال به آرایشگاه‌های زنانه سری بزنید، متوجه می‌شوید در مقایسه با آرایشگاه‌های مردانه پررفت و آمدتر است. خانم‌ها پس از انجام کارهای خانه‌تکانی حتما فرصتی را به خودشان اختصاص می‌دهند و کمتر خانمی را پیدا می‌کنید که پیش از آغاز سال نو سری به آرایشگاه‌های زنانه نزده باشد. آنها این روزها برای انجام کارهای مختلف از کوتاه کردن موها، رنگ مو، اصلاح صورت و ابرو تا خدمات ناخن و بافت مو به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. همین تنوع کارهایی که در آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌شود موجب شده است آرایشگاه‌های زنانه در مقایسه با مردانه بسیار شلوغ‌تر باشد.

خانم‌های باحوصله

معمولا آقایانی که به آرایشگاه مراجعه می‌کنند حوصله انتظار کشیدن ندارند و دوست دارند زودتر کارشان تمام شود تا به بقیه کارهایشان برسند، اما بعضی از خانم‌ها برخلاف آقایان کم‌حوصله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال از صبح زود تا پایان روز یعنی یک روز کامل را در آرایشگاه می‌گذرانند. بعضی‌ها در این بازار پررونق و پررفت و آمد آرایشگاه‌ها فقط به انجام کارهای ساده‌ای مانند کوتاهی مو بسنده می‌کنند، اما مشتریانی هستند که به اندازه درآمد ماهانه یک کارمند بابت خدمات ارائه شده در آرایشگاه‌ها هزینه می‌کنند.

نوبت‌دهی از 6 صبح تا 12 شب

معمولا نوبت‌دهی آرایشگاه‌های زنانه برای اسفند از یک ماه زودتر یعنی از اوایل بهمن آغاز می‌شود. اگر شما از مشترکین یا به اصطلاح از مشتریان پروپاقرص یک آرایشگاه باشید برای نوبت‌دهی هزینه‌ای نمی‌پردازید، اما اگر بخواهید برای نخستین بار به این آرایشگاه مراجعه کنید باید برای گرفتن نوبت حضوری به این آرایشگاه مراجعه و مبلغی را نیز به عنوان ودیعه پرداخت کنید. خدمات نوروزی آرایشگاه‌های زنانه از پانزدهم اسفند آغاز می‌شود و تا بعدازظهر بیست و نهم اسفند ـ که آخرین روز سال است ـ ادامه دارد، اما نکته جالب توجه در مورد ساعات نوبت‌دهی آرایشگاه‌های زنانه این است که در بیشتر آرایشگاه‌ها مشتریان از 6 صبح به آرایشگاه مراجعه می‌کنند و این در حالی است که آخرین مشتری ساعت 12 شب آرایشگاه را ترک می‌کند. مدیر یکی از آرایشگاه‌های زنانه در محدوده غرب تهران در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: ازدحام و شلوغی آرایشگاه‌ها در 15 روز پایانی سال طبیعی است. همه مشتریان می‌خواهند این روزها از خدماتی که در آرایشگاه‌ها ارائه می‌شود استفاده کنند. از آنجا که این روزها آرایشگاه‌ها بسیار شلوغ است پیش از این که مشتری برای خدمات خاصی به آرایشگر مورد نظرش مراجعه کند باید هزینه را پرداخت کند و این یکی دیگر از قوانینی است که بخصوص در روزهای نزدیک عید در آرایشگاه‌ها شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.

هزینه خدمات

خدماتی که در آرایشگاه‌های زنانه ارائه می‌شود، هزینه‌های متفاوتی دارد که این هزینه‌ها براساس کیفیت کار، موقعیت مکانی آرایشگاه و اسم و رسم آن آرایشگاه متفاوت است. به گفته مدیر این آرایشگاه زنانه، معمولا در آرایشگاه‌هایی که اسم و رسمی دارند به منظور جذب مشتری و حفظ موقعیت، کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان بیشتر مورد توجه است. البته در این آرایشگاه‌ها در مقابل خدمات ارائه شده هزینه‌های قابل توجهی از مشتریان گرفته می‌شود. در مقابل، در آرایشگاه‌هایی که چنین اسم و رسمی نداشته باشند خدمات مختلف با هزینه‌های نسبتا پایین‌تری ارائه می‌شود. البته باید توجه داشت بعضی مناطق با توجه به این که قشر متوسطی از جامعه زندگی می‌کنند هزینه‌هایی که برای ارائه خدمات مختلف در نظر گرفته می‌شود در مقایسه بسیار پایین‌تر است. علاوه بر این، گاهی ارائه بعضی از خدمات فقط به آرایشگاه‌هایی که در مناطق بالای شهر هستند محدود می‌شود. بعضی از آرایشگاه‌ها نیز به عنوان مراکز تخصصی کار می‌کنند که در این آرایشگاه‌ها ارائه این خدمات هزینه بیشتری دارد.

در ادامه به هزینه متوسط نمونه‌ای از خدمات مختلفی که در آرایشگاه‌های زنانه ارائه می‌شود اشاره شده است.

کراتینه و صاف کردن و همچنین اکستنشن مو یا بلند کردن موها به روش مصنوعی ازجمله گران‌ترین خدمات ارائه شده در آرایشگاه‌های زنانه است.

افزایش هزینه‌ها و عیدی

اتحادیه آرایشگاه‌ها هر سال نرخ‌های مصوبی را برای آرایشگاه‌ها اعلام می‌کند که معمولا در روزهای پایانی سال حدود 5 درصد به عناوین مختلف به این مبالغ افزوده می‌شود. بسیاری از آرایشگرها بر این باورند اگر قیمت‌ها کاهش پیدا کند یا اصلا تغییری نداشته باشد مردم به تصور این که کیفیت کار این آرایشگاه پایین آمده است به آنجا مراجعه نمی‌کنند و آنها مشتریان خود را از دست می‌دهند. لذا هر سال معمولا حدود 2 تا 5 درصد به نرخ‌های مصوب اتحادیه افزوده می‌شود که به این افزایش قیمت‌ها باید هزینه‌هایی را که در روزهای پایانی سال به عنوان عیدی از مشتریان گرفته می‌شود هم اضافه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها