حجت‌الله ایوبی با ارسال نامه‌ای از رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس قدردانی کرد

میزبانان جدید خانه سینما مشخص شدند

انتخابات خانه سینما در حالی شامگاه دوشنبه برگزار شد که میان اعضای جدید هیات مدیره، نام آتیلا پسیانی از دیگران مشهورتر است؛ ضمن این‌که ابوالحسن داوودی و علیرضا داوودنژاد به‌عنوان نماینده صنوف کارگردانان و تهیه‌کننده‌ها هم موفق به کسب آرای لازم برای حضور در هیات مدیره جدید خانه سینما نشدند.
کد خبر: ۷۷۶۵۹۴

به گزارش جام‌جم، مهم‌ترین نهاد صنفی سینمایی کشور، مدت‌ها زیرسایه سنگین اختلاف سلیقه و دیدگاه طیف‌های مختلف سینماگران بود؛ مساله‌ای که در نهایت باعث تعطیلی خانه سینما شد. قرار گرفتن حجت‌الله ایوبی بر مسند ریاست سازمان سینمایی باعث آرامش و بهبود وضع شد و خیلی‌ها به احترام شخصیت و متانت او که دلسوزانه برای میانجیگری آمده بود، تصمیم گرفتند از اختلاف‌ها چشم بپوشند و به آن دامن نزنند.

از ابتدای آمدن ایوبی زمزمه‌های برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما شنیده می‌شد، اما به‌دلیل این‌که هنوز حساسیت‌ها و تنش‌هایی وجود داشت، تصمیم گرفته شد هیات مدیره قبلی به مدت سه ماه دیگر به کارش ادامه دهد تا اساسنامه جدید تصویب و انتخابات در فرصتی مناسب برگزار شود و این فرصت مناسب تا عصر روز یازدهم اسفند ادامه پیدا کرد و سرانجام محمدرضا موئینی، ابراهیم مختاری، بهمن اردلان، کامران ملکی، آتیلا پسیانی، شادمهر راستین، سیدمهدی خادم هیات مدیره خانه سینما شدند و علی آشتیانی‌پور و محمدرضا سکوت عضو علی‌البدل و همچنین عبدالله اسفندیاری بازرس اصلی و ایمان کریمیان بازرس علی‌البدل شدند.

در پی برگزاری این انتخابات، حجت‌الله ایوبی طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک، از همراهی‌ها و همدلی‌های کمیسیون فرهنگی مجلس در جریان بسامان شدن وضع خانه سینما تشکر و قدردانی کرد.

او در این نامه نوشت: همکاری و همراهی صمیمانه شما و اعضای محترم کمیسیون فرهنگی یکی از مهم‌ترین عوامل بسامان شدن وضع خانه سینما و گذر از بحران‌های تحمیلی به این نهاد مهم و اثرگذار است. به این وسیله نهایت سپاس خود و جامعه سینمایی را اعلام می کنم و امیدوارم با همدلی و همکاری‌های بیشتر، شاهد اعتلای سینمای کشور در جهت اهداف والای انقلاب شکوهمند اسلامی باشیم.

اعضای هیات مدیره انتخاب شده 45 روز فرصت دارند مدیرعامل خانه سینما را انتخاب و معرفی کنند، فرهاد توحیدی سخنگو و رئیس سابق هیات مدیره خانه سینما در این رابطه به ایسنا گفت: طبق اساسنامه جدید خانه سینما، اعضای هیات مدیره جدید 45 روز فرصت دارد تا مدیرعامل انتخاب کند و لازم است که مدیرعامل خارج از ترکیب هیات مدیره باشد.

توحیدی ترکیب هیات مدیره‌ جدید این تشکل را ترکیبی امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: اعضای انتخاب شده افرادی کاری هستند و حضور صنوف مختلف باعث قدرت بیشتر خانه سینما می‌شود.

او افزود: همه کسانی که انتخاب شدند،افرادی هستند که بیشترین فعالیت صنفی را داشتند.

توحیدی درباره‌ حضور نداشتن تهیه‌کننده در ترکیب جدید هیات مدیره خانه سینما گفت: خوشبختانه آقای عبدالله اسفندیاری که به‌عنوان بازرس انتخاب شده، تهیه‌کننده است. او همچنین از احتمال نامزدی عسگرپور به‌عنوان مدیرعامل خانه سینما خبر داد.

رضا میرکریمی هم که پیش از این سابقه مدیریت خانه سینما را بر عهده داشت، با تاکید بر این‌که انتخابات خانه سینما در کمال صحت برگزار شد به مهر گفت: ابتدا باید به هیات مدیره پیشین خسته نباشید بگویم که در دوره سختی خانه سینما را اداره کرد و با تدبیر و صبر توانست از مرحله دشواری عبور کند. او ادامه داد: به هیات مدیره جدید خانه سینما تبریک می‌گویم و امیدوارم در ماموریت‌های آینده خود موفق باشد. البته به اعتقاد من جا دارد ساز و کاری در انتخابات هیات مدیره خانه سینما در نظر گرفته شود که نماینده‌ای از صنوف تهیه‌کنندگان و کارگردانان نیز در ترکیب هیات مدیره حضور داشته باشند زیرا این امر باعث قدرتمندتر شدن خانه سینما در تصمیم‌گیری‌های کلان آن خواهد شد.

کارگردان فیلم «یه حبه قند» در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند نتیجه انتخابات با لابی هیات مدیره قبل به سمت و سوی خاصی مدیریت شده بود، بیان کرد: من به‌عنوان ناظر از سوی کانون کارگردانان در انتخابات دوشنبه‌شب حضور داشتم و باید تاکید کنم مجمع عمومی یکی از بی‌مساله‌ترین مجمع‌ها بود و انتخابات نیز کاملا سالم برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها