سهم خانواده‌ها از پرداخت هزینه در حوزه دندانپزشکی اکنون بیش از 90 درصد است

دندانپزشکی کودکان از فردا زیر پوشش بیمه

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: به زودی کلینیک‌های دندانپزشکی سیار و ثابت در مدارس ابتدایی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۷۶۵۳۳
راه‌اندازی کلینیک‌های دندانپزشکی در مدارس ابتدایی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسن ضیاء‌الدینی مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت پیشگیری و بهداشت در خصوص دانش‌آموزان ابتدایی کشور، اظهار داشت: امسال در تمام مناطق استان تهران، کلینیک‌های سیار و ثابت دندانپزشکی آماده خدمت رسانی به دانش‌آموزان دوره ابتدایی هستند.

وی با بیان اینکه اکثر خدمات ارائه شده کلینیک‌های دندانپزشکی مخصوص دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی است، تصریح کرد: خدمات این کلینیک‌ها برای تمام دانش‌آموزان به صورت رایگان است و در دو بخش آموزش و پیشگیری طبقه‌بندی می‌شود.

ضیاء‌الدینی معاینه دندان، فلورایدتراپی و تقویت مینای دندان را از خدمات کلینیک‌های سیار برشمرد و افزود: ارائه این خدمات در کنار پرکردن شیار سطح دندان‌ها مانع از پوسیدگی دندان‌ها در سنین کودکی و نوجوانی می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: آموزش و پیشگیری دانش‌آموزان و والدین در خصوص سلامت و دهان از دیگر اقدامات کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مدارس ابتدایی است.

وی تأکید کرد: این اقدامات با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود که امید است بتوانیم این طرح را برای تمام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی عملیاتی کنیم.

ضیاءالدینی عنوان کرد: کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در تاریخ بیستم اسفند ماه سال جاری با حضور وزرای آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طور رسمی در یکی از مدارس ابتدایی شهر تهران افتتاح می‌شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها