رئیس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به افزایش نیاز مردم برای ایام نوروز، وزارت صنعت برای توسعه خرید معتبر اینترنتی، هزار سایت معتبر را در قالب جشنواره فروش ویژه در دسترس مردم قرار خواهد داد.
کد خبر: ۷۷۵۸۸۰
آغاز فروش ویژه اینترنتی 1000 سایت معتبر در آستانه نوروز

به گزارش فارس، محمد گرکانی‌نژاد امروز در نشست خبری اظهار کرد: جشنواره دوشنبه‌بازار اینترنتی ایران را از هجدهم تا بیست‌وپنجم اسفندماه در قالب سایت eshop.fest.ir در دسترس مردم قرار خواهیم داد که تاکنون 600 سایتی که کالا ارائه می‌کنند و نماد اعتماد الکترونیک دارند، ثبت‌نام کرده، ولی این رقم تا هزار سایت خواهد رسید.

وی درباره سطح تخفیف ارائه شده نیز گفت: کالاهای مختلف از 30 تا 35 درصد تخفیف برخوردار خواهد بود و برای نظارت در کیفیت و قیمت، با اصناف و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هماهنگی‌ لازم را انجام داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: حجم خرید از طریق تجارت الکترونیک در سال 2014 در دنیا 1.4 تریلیون دلار بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که حجم تبادلات در آسیا و اقیانوسیه که ایران جزئی از آن قرار دارد در سال 2015 با افزایش بیش از30 درصدی روبه‌رو خواهد بود، افزود: طبق آمارهای جهانی، خریدهای اینترنتی یک‌سوم کل تجارت‌ در آسیا و اقیانوسیه را از آن خود خواهد کرد.

رئیس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت در مورد وضع استفاده از اینترنت در سبد خرید مردم در ایران نیز گفت: طبق آمار بانک مرکزی و بر اساس تراکنش‌هایی که در این بانک ثبت شده، پیش‌بینی می‌شود، تا پایان سال 93، 50 هزار میلیارد تومان خرید از طریق اینترنت انجام شده باشد که این رقم نسبت به سال 92 با رشد 229 درصدی مواجه خواهد بود.

وی در پاسخ به این‌که مردم چقدر می‌توانند به کیفیت کالا و پولی که از طریق اینترنت و سایت‌ها پرداخت می‌کنند اعتماد کنند، گفت: برای تمامی سایت‌هایی که مورد تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، نماد اعتماد الکترونیکی با آرم و طراحی خاص در نظر گرفته شده که روی سایت‌های معتبر قرار می‌گیرد و افراد در صورت بروز مشکل می‌توانند شکایت خود را به مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت ارائه کنند و در صورت محرز شدن تخلف، با این سایت‌ها برخورد خواهد شد، به شرط آن‌که افراد از سایت‌های غیرمعتبر خرید اینترنتی انجام ندهند، زیرا این سازمان مسئولیتی در قبال سایت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیک ندارند، ندارد.

وی ادامه داد: بیش از 7200 سایت در کشور نشان اعتماد الکترونیک دریافت کرده‌اند که این نشان، موید کیفیت و قیمت محصولات مندرج در سایت‌هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها