فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ خبر داد

پاتک پلیس به ۱۰۸سارق و ۱۹باند تبهکاری در تهران

رییس پلیس تهران بزرگ از دستگیری 101 سارق و زورگیر که در قالب 24 باند فعالیت می‌کردند، خبر داد.
کد خبر: ۷۷۳۸۲۲
پاتک پلیس به 101 سارق و زورگیر در پایتخت

سردارحسین ساجدی نیا، ظهر امروز با حضور در مقر مرکزی پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و بر اساس قولی که طی چند وقت اخیر به شهروندان داده بودیم مرحله دیگر از طرح‌های خود برای برخورد با سارقان و زورگیران را اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه این عملیات از ساعت یک بامداد امروز تا ساعت 12 ظهر انجام شد، گفت: در این عملیات 101 سارق و زورگیر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این افراد در قالب 24 باند فعالیت می‌کردند اضافه کرد: برخی از این افراد اقدام به تشکیل چند شبکه مرتبط با یکدیگر کرده بوده و تحت این شبکه فعالیت می‌کردند.

ساجدی نیا درباره رده سنی افراد دستگیر شده نیز به ایسنا گفت: افراد دستگیر شده بین 20 تا 30 سال سن داشتند و اتهاماتی نظیر کیف‌قاپی، زورگیری، سرقت از منزل و خودرو در پرونده‌شان وجود دارد.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه اکثر افراد دستگیر شده دارای سابقه قبلی بوده و تعدادی از آنان نیز با باندهایی در خارج از کشور ارتباط داشتند، ادامه داد: بعضی از افراد تعدادی سرقت در خارج از کشور نیز داشتند که پرونده آن‌ها از طریق اینترپل در حال پیگیری است.

به گفته ساجدی نیا شماری از سارقان نیز افرادی بودند که باید دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کردند؛ اما پس از اخذ مرخصی دیگر به زندان برنگشته بودند که پلیس آنان را دستگیر کرد.

ساجدی نیا درباره ارزیابی خود از میزان همکاری دستگاه قضایی با پلیس نیز گفت: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی برای دستگیری این متهمان با پلیس آگاهی وجود دارد و باید بگویم که این سومین عملیاتی است که پلیس آگاهی تهران بزرگ در 45 روز گذشته انجام داده و خوشبختانه تاکنون هیچ یک از افراد دستگیر شده در عملیات‌های ما از زندان آزاد نشده‌اند.

ساجدی نیاز اضافه کرد: برخی از افراد دستگیر شده پیشتر نیز دارای سابقه سرقت بوده‌اند اما در حال حاضر نوع سرقت‌شان را تغییر داده‌اند. به عنوان مثال کسی که قبلا کیف‌قاپی می‌کرده امروز به سرقت از منزل و خودرو روی آورده است. به طور کلی بین 70 تا 80 درصد این افراد سابقه‌دار محسوب می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
شهروند
Netherlands
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
۰
۰
همه شان آخر هفته آزاد هستند و در حال خدمات سرقت به شهروندان هستند
پلیس می گیرد , قوه قضاییه آزادمی كند , هزنیه نگهداری زندانیان بالا است
ehsan
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
۰
۰
ضمن تقدیر از نیروی پلیس و شایستگی آنها ، باید بگویم زندان محلی برای تبادل تجربه سارقان است بطوریكه در همین خبر نوشته شده در یار اولی كه سارقی را دستگیر می كنند كیف قاپی بیش نبوده ولی در دومین خبری كه بعداز ازادی همان سارق و دستگیری مجدد، متوجه می شوند كه سارق مذكور اینك به سرقت منازل اشتغال دارد ، در واقع ارتقاء درجه یافته است . مساله مهم در اینجا قوه قضاییه است كه باید تمهیداتی اتخاذ كند تا سارق هم با یك كار عملی برای امرا معاش آشنایی پیدا كند و هم محیطی برای سارق فراهم كند تا به نتیجه كار سرقت بیاندیشد تا با فكر كردن به نتایج كار سرقت پی ببرد وگرنه نگهداری سارق در زندان هیچ گشایشی برای ممانعت از سرقت فراهم نمی كند .
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
۰
۰
اینها راباید به یك جزیره ببرند بدونه اب غذا ولشان كنند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها