محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در روزهای پنجشنبه و جمعه با مراجع تقلید در قم دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۷۷۲۶۷۶

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در این دیدار با ابراز رضایت از روند مذاکرات هسته‌ای، گفت: مسأله مذاکرات تا به حال به صورت آبرومند پیش رفته و دعا می‌کنیم این مذاکرات به صورت آبرومند ادامه یابد، چه این مذاکرات به موفقیت برسد، چه موفقیتی حاصل نشود.

این مرجع تقلید گفت: کارهای خوبی در دولت یازدهم انجام شده است، در مسائل اقتصادی گام‌های موثر و مفیدی برداشته شده و در زمینه مسائل درمانی و پزشکی پیشرفت‌ها موثر و ملموس است، البته مشکلاتی نیز وجود دارد که امیدواریم با همت دولتمردان، مرتفع شود.

مکارم‌شیرازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مخالفتش با پرداخت یارانه نقدی از ابتدای شروع این طرح افزود: دولت و مجلس باید دست در دست هم بدهند تا بتوانند معضل یارانه‌ها را که آثار سوئی بر اقتصاد کشور داشته است، حل کنند.وی با تاکید بر حفظ و صیانت از ارزش‌های اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر پسوند «اسلامی» از «جمهوری» گرفته شود دشمنان براحتی ایران را خواهند بلعید. لذا باید در مسائل فرهنگی ارزش‌های اسلامی را همواره مدنظر قرار داد.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی هم در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان این‌که «مردم مطلع هستند که دولت با چه مشکلاتی دست به گریبان است» گفت: برخی از مسائل و مشکلاتی که امروز مطرح می‌شود، از سابق برای این دولت باقی‌مانده و گرفتاری‌های دولت را زیاد کرده است، اما نباید نسبت به حل آنها ناامید بود.آیت‌الله نوری‌همدانی نیز گفت: خدا را شکر می‌کنیم که دولت امروز مقتدرانه در جهات مختلف از جمله در حوزه اقتصاد و بخصوص در موضوع سلامت و بهداشت به مردم خدمات می‌دهد.این مرجع تقلید به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره و تاکید کرد:‌ مذاکره و گفت‌وگو بسیار لازم است، تا دنیا بداند، جمهوری اسلامی ایران اهل منطق، برهان و گفت‌وگوست، اما باید دانست که آمریکا و غرب از طبع خباثت‌آمیز خود دست برنداشته و نخواهند برداشت.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تبیین فرمودند «نرمش قهرمانانه» را در برنامه‌های خود دارد، اما به‌هیچ‌وجه حاضر نخواهد شد که زیر سیطره کشورهای سلطه‌گر قرار گیرد.

آیت‌الله جوادی‌آملی نیز در دیدار نهاوندیان از دولت خواست تا از همه ظرفیت‌ها برای رونق در تولید استفاده کند و تصریح کرد: کشوری که سرشار از منابع مختلف است باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی بهره‌مند شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با حضرات آیات شبیری‌زنجانی، وحید خراسانی، عبدالکریم موسوی‌اردبیلی، سبحانی و حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در همین حال، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد رئیس‌جمهور این هفته در قالب سفر استانی به قم سفر می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها