فرزان عاشورزاده پدیده تکواندو و ورزش ایران به هیچ حریفی رحم نمی‌کند

18 ساله، 11 مداله با 300 تفاضل امتیاز!

رقابت‌های بین‌المللی تکواندوی جام فجر با شناخت نفرات برتر پایان یافت

طلایی دیگر به نام عاشورزاده، شکست دوباره معتمد

رقابت‌های بین‌المللی تکواندوی جام فجر در شرایطی عصر دیروز به پایان رسید که فرزان عاشورزاده، چهره نخست ماه‌های اخیر تکواندوی ایران همچون چند رقابت‌ روزها و ماه‌های گذشته به طلایی دیگر دست یافت تا شمار امتیازات خود را در رنکینگ فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه المپیک افزایش دهد.
کد خبر: ۷۷۲۲۴۸

به گزارش جام‌جم، پس از برگزاری رقابت‌های تکواندوی جام باشگاه‌های آسیا در تهران، در دو روز گذشته پیکارهای بین‌المللی جام فجر در سطح فنی به مراتب بالاتری در خانه تکواندوی تهران در شرایطی برگزار شد که این رقابت‌ها در سطح کیفی جی ـ یک برای کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود. فرزان عاشورزاده که از ابتدای امسال در رقابت‌های مختلف به مدال طلا دست یافته است، در این رقابت‌ها باز هم طلایی شد تا همچنان پرقدرت و استوار جهت کسب سهمیه المپیک گام بردارد. دیگر ملی‌پوش شاخص کشورمان، سجاد مردانی نیز در این رقابت‌ها طلایی شد تا او نیز همچنان روزهای خوش خود را ادامه دهد. این در حالی بود که محمد باقری معتمد نفر، دوم بازی‌های المپیک لندن که در روزهای گذشته در چارچوب جام باشگاه‌های آسیا مقابل بهنام اسبقی تن به شکست داد، دیروز هم به ابوالفضل یعقوبی باخت تا نشان دهد پس از عمل جراحی روی زانوی‌های مصدوم خود، همچنان از روزهای اوجش فاصله دارد.

در پایان مرحله فینال رقابت‌های وزن 58 ـ کیلوگرم، فرزان عاشورزاده با شکست آرمین هادی‌پور مدال طلا را به گردن آویخت و هادی‌پور بر سکوی دوم ایستاد.

در پایان رقابت‌های بخش مردان که با حضور 9 تیم از کشورهای افغانستان، ارمنستان، اتریش، فرانسه، ایران، عراق و روسیه برگزار شد، تکواندوکاران ایران با کسب چهار مدال طلا قهرمان شدند. در بخش انفرادی و در وزن 58 ـ کیلو فرزان عاشورزاده در دیدار نهایی در مصاف با آرمین هادی‌پور به پیروزی 14 بر صفر دست یافت و طلا گرفت. عاشورزاده برای رسیدن به فینال تکواندوکارانی از افغانستان الف و ارمنستان را شکست داده بود. در این وزن هایکاز ساموئلیان از ارمنستان و محمد کاظمی از ایران مشترکا بر سکوی سوم ایستادند.

در فینال 68 ـ کیلو، ابوالفضل یعقوبی برابر سینا بهرامی قرار گرفت که در نهایت توانست با نتیجه 13 بر 12 به برتری برسد و مدال طلا را به دست آورد. در این وزن همچنین واهان ایکان از ارمنستان و مهرداد نورمحمدی از ایران ب مشترکا به مدال برنز رسیدند. یعقوبی برای رسیدن به فینال این وزن دو تکواندوکار افغانستانی، یک حریف ارمنستانی و محمد باقری معتمد را شکست داد.

اما در فینال وزن 80 ـ کیلوگرم، فرزاد عبداللهی به دلیل مصدومیت از رقابت با میلاد بیگی انصراف داد تا مدال طلای این وزن به بیگی برسد.در این وزن همچنین توران مایزروی از فرانسه و سعید استیو از روسیه مشترکا مدال برنز را به گردن آویختند.

در فینال وزن 80+ کیلوگرم، سجاد مردانی و مرتضی شیری رو در روی هم قرار گرفتند که در پایان رقابت جذاب و دیدنی این دو تکواندوکار، سجاد مردانی در راند طلایی بار دیگر موفق به شکست مرتضی شیری شد و مدال طلای این رقابت‌ها را به گردن آویخت. مردانی برای رسیدن به مرحله فینال حریفانی از ارمنستان و فرانسه را شکست داده بود. در این وزن بار اندیایه و عمر الیزدی هر دو از فرانسه مشترکا به مدال برنز دست یافتند.

این در حالی بود که در بخش بانوان ایران با چهار مدال طلا و 48 امتیاز بر سکوی قهرمانی تکیه زد، فرانسه با یک نقره، یک برنز و 15 امتیاز عنوان دوم را کسب کرد و کرواسی با یک نقره، یک برنز و 11 امتیاز در رده سوم قرار گرفت. تیم‌های روسیه، افغانستان، اتریش، جمهوری آذربایجان، بلژیک، ارمنستان و موناکو به ترتیب چهارم تا دهم شدند.

در رده‌بندی انفرادی در وزن 49 کیلو سپیده سفری و نگار شیری، در 57 کیلو کیمیا علیزاده و بهاره ندرخانلو، در 67 ـ کیلو شکرانه ایزدی و ماگدا هنین (فرانسه) و در وزن 67+ کیلوگرم خدابنده و ایوا رادوس (کرواسی) طلا و نقره گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها