جام جم ورزشی: زندی می گوید:«وقتی گفتند دیگر بازی نکن بیشتر انگیزه گرفتم.»
کد خبر: ۷۷۱۵۹۵
فریدون زندی:  با خیال راحت در تمرین‌ استقلال حاضر شدم

فریدون زندی که بعد از حضور در تمرین استقلال سکوت کرده بود، در گفت‌وگو با خبر سکوت خود را می‌شکند: «همین که دیدم لیست استقلال پر است، با خیال راحت به تمرین این تیم رفتم.» او این حرف را می‌زند تا بگوید با حضور در تمرین آبی‌ها، قصد نداشته آنها را تحت فشار بگذارد تا جذبش کنند. زندی همچنین درباره آخرین وضعیت خود توضیحاتی داد و از عطش برای بازگشت به میادین حرف زد.

شایعه شده که دوباره آسیب دیده‌‌اید؛ این ماجرا که صحت ندارد؟
نه، به هیچ وجه. من خودم شنیدم در جایی نوشته‌اند من آسیب دیده‌ام و بدشانسی آورده‌ام اما این خبر درست نیست. من کاملاً خوب هستم و از امروز دوباره در تمرین استقلال حاضر می‌شوم. دیروز تیم بازی داشت و به همین دلیل نمی‌توانستم کنار استقلال باشم اما از امروز دوباره تمریناتم را شروع می‌کنم. من شرایطم طوری است که باید مراقب خودم باشم، در واقع همه بازیکنان باید مراقب خودشان باشند اما هیچ مشکلی برای تمرینات جدی ندارم و با استقلال سفت و سخت تمرین می‌کنم.

درباره آخرین شرایط خودتان توضیح می‌دهید. از وقتی که در تمرین استقلال حاضر شدید، مصاحبه‌ای نکردید.
دیگر همه می‌دانند شرایط من چطور است. مدتی است که تمریناتم را شروع کرده‌ام. یک ماه و نیم در قطر بودم و با الاهلی تمرین کردم، الان هم دارم آمادگی‌ام را بیشتر می‌کنم و هر پیشنهاد خوبی که بیاید آن را قبول می‌کنم تا دوباره بتوانم در لیگ به میدان بروم. فعلاً نمی‌خواهم زیاد حرف بزنم و ترجیح می‌دهم به تمریناتم ادامه دهم. همیشه همین‌طور بوده‌ام. دوست دارم روی کارم تمرکز کنم.

چه شد که تصمیم گرفتید در تمرین استقلال حاضر شوید؟ خیلی‌ها فکر می‌کردند شما دیگر فوتبال بازی نمی‌کنید ولی با حضور در تمرین استقلال نشان دادید که هنوز انگیزه بازی کردن دارید.
من برای حفظ آمادگی در تمرین استقلال حاضر شدم. نمی‌خواستم چیزی که برایش مدت‌ها زحمت‌کشیده‌ام را به راحتی از دست بدهم. در قطر خیلی زحمت ‌کشیدم و جلسات تمرینی زیادی داشتم. وقتی به ایران برگشتم، نگران شدم که مبادا تلاش‌هایم از بین برود برای همین تصمیم گرفتم در کنار استقلال تمرین کنم. باید از مسئولان این تیم تشکر کنم که به من فرصت دادند در تمرینات‌شان حاضر شوم. از قبل می‌دانستم لیست استقلال پر است و به همین خاطر با خیال راحت به تمرینات استقلال رفتم تا بتوانم تمرکز کنم و کارم را انجام دهم.

یعنی اگر لیست استقلال پر نبود، به تمرینات نمی‌رفتید؟
شما من را می‌شناسید. دوست ندارم کسی را تحت فشار قرار دهم. با اینکه لیست استقلال پر بود و به تمرینات رفتم، بعضی‌ها گفتند می‌خواهد در استقلال بازی کند ولی این‌طور نبود. حضور در استقلال و بازی برای این تیم برای من افتخار است. طرفداران این باشگاه را خیلی دوست دارم چون همیشه به من لطف داشته‌اند ولی هدفم این بود که بتوانم آمادگی بدنی‌ام را حفظ کنم. خدا را شکر تا الان به هدفم رسیده‌ام و فعلاً پیش از رفتن به تیم جدیدم، به این تمرینات ادامه می‌دهم.

برخورد استقلالی‌ها با شما چطور بود؟ در خبرها داشتیم که برخورد گرمی داشتند.
من باید از همه بازیکنان، مربیان و مسئولان استقلال تشکر کنم. از روز اولی که در تمرینات این تیم حاضر شدم، انگار در تیم خودم بودم. با خیلی از بچه‌هایی که الان در تیم هستند، همبازی بودم. آنها هنوز دراستقلال هستند و برخورد گرمی با من داشتند. واقعاً از روز اول با خیال راحت با استقلال تمرین کردم. یکی از دلایلی که به تمرینات آمدم، همین بود. یک وقت شما به تیم جدیدی می‌روید و عکس‌العمل‌ها را نمی‌دانید؛ یعنی نمی‌دانید آنجا چطور با شما برخورد می‌کنند ولی در استقلال من همه را می‌شناختم و به همین خاطر واقعاً راحت بودم و هستم.

آنها چیزی به شما نگفتند؟
خوشحال شدند که من را دیدند. از طرفی خیلی هم تعجب کردند که خوب کنارشان تمرین می‌کنم. می‌گفتند ما فکر می‌کردیم تو دیگر فوتبال بازی نمی‌کنی و همین مسئله روحیه من را بالا برد.

سرمربی هم در اولین جلسه تمرینی با شما دقایقی به صورت خصوصی حرف زد؛ حرف خاصی به هم گفتید؟
من باید از ایشان تشکر کنم چون به من گفت که با تیم تمرین کنم. برای من خیلی مهم بود که بتوانم کنار یک تیم باشم و ایشان این فرصت را به من داد. فکر نکنم هر کسی حاضر باشد این کار را بکند ولی او رفتار خوبی با من داشت. رابطه خیلی خوبی با ایشان دارم البته در گذشته هم رابطه خوبی با هم داشته‌ایم؛ چه زمانی که در تیم ‌ملی با او کار می‌کردم و چه حالا. امیدوارم ایشان با استقلال موفق باشد. این تیم طرفداران زیادی دارد و نتایج خوبی هم در نیم‌فصل به‌ دست ‌آورده است.

کسانی که تمرینات استقلال را دیده‌اند، می‌گویند شما آمادگی خوبی دارید.
خب من هدفم از اول این بود که بتوانم روز به روز از نظر بدنی آماده شوم. می‌توانم بگویم که الان صد‌درصد آماده هستم ولی نیاز دارم که در شرایط بازی قرار بگیرم. من باید هر روز روی خودم بیشتر کار کنم‌؛ این کاری است که تمام فوتبالیست‌ها انجام می‌دهند. من با تیم الاهلی تمرین کردم و حالا هم کنار استقلال هستم. در این مدت مشکلی برایم پیش نیامد که بگویم در کارم مانع ایجاد شد. الان تنها به بازی کردن نیاز دارم و امیدوارم این اتفاق به زودی برایم بیفتد. ان‌شاءا... با هر تیمی که قرارداد بستم، برایش بازی می‌کنم تا عملکردم را در زمین ببینید.

خیلی‌ها از روحیه شما تعریف و تمجید می‌کنند‌؛ اینکه بعد از دو جراحی سنگین، همچنان انگیزه بازی کردن دارید و می‌خواهید در یک تیم بازی کنید.
بله، خیلی‌ها تعجب می‌کنند که من دارم تمرین می‌کنم. خیلی‌ها می‌گفتند با این مصدومیت دیگر نمی‌توانی تمرین کنی و به میادین برگردی ولی همین حرف‌ها به من بیشتر انگیزه داد که برگردم و دوباره بازی کنم. خیلی‌ها گفتند چرا اینقدر به خودت سختی می‌دهی، بهتر است بی‌خیال شوی ولی من آدمی هستم که انجام کارهای سخت را دوست دارم. همیشه می‌خواهم کاری را انجام بدهم که سخت است، وگرنه کار آسان را همه انجام می‌دهند. برای همین خوشحال شدم که توانستم روزهای سختم را سپری کنم و دوباره برگردم. فقط مانده که به زمین بروم و نشان بدهم چقدر آماده هستم. بعد از دومین جراحی شاید هر کس جای من بود ادامه نمی‌داد ولی از روی تخت بیمارستان تصمیم گرفتم بلند شوم و ادامه بدهم.

برای طرفدارانت که دوست دارند دوباره تو را در زمین ببینند، چه حرفی داری؟
من دو انگیزه برای بازگشت داشتم؛ اولی را در سؤال قبلی گفتم و دوم به خاطر حرف‌های همین هواداران بود چون به من می‌گفتند دوباره برگرد، من هم دوست داشتم به آنها نشان بدهم که توانایی‌‌اش را دارم. امیدوارم با بازگشت دوباره‌ام بتوانم هوادارانم را خوشحال کنم. آنها همیشه به من لطف داشته‌اند.

آیا پیشنهادی به شما شده؟ چه زمانی دوباره در لیگ ‌برتر بازی می‌کنید؟
هنوز معلوم نیست، ترجیح می‌دهم فعلاً در این باره حرف نزنم تا زمانی که همه چیز قطعی شود ولی دوست ندارم تحت هر شرایطی به هر تیمی بروم. به ‌هر ‌حال من هم دنبال شرایط مناسبی هستم. امیدوارم به تیمی بروم که به این خواسته من احترام بگذارد.

حرف خاصی مانده که در پایان بزنید؟
من خیلی تشنه بازی کردن هستم. هر مسابقه‌ای که از تلویزیون می‌بینم، می‌گویم کی می‌شود دوباره برگردم و بازی کنم. ان‌شاءا... این اتفاق زود بیفتد.

(خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها