زاویه

حضور سرنوشت‌ساز

ریدلی اسکات هفتاد و هفت ساله بیشتر به‌عنوان یک فیلمساز موفق سینما شناخته می‌شود تا یک تهیه‌کننده تلویزیونی. او با فیلم‌هایی مثل «بیگانه» و «بلید رانر» شهرت زیادی بین تماشاگران سینما دارد، اما در چند سال اخیر، او همکاری‌اش را با تلویزیون هم شروع کرده است.
کد خبر: ۷۶۸۲۲۸

البته او برخلاف همکاران فیلمساز خود که کارگردانی اپیزودهایی از مجموعه‌های تلویزیونی را به عهده گرفته‌اند تا به حال فقط به‌عنوان تهیه‌کننده و مدیر تولید با تولیدات تلویزیونی همکاری داشته است. اگر وی اپیزودی از مجموعه «جنگ درونی» را کارگردانی کند، برای اولین‌بار است که پشت دوربین فیلمبرداری تلویزیونی قرار می‌گیرد. این در حالی است که همکاری‌های قبلی این هنرمند با تلویزیون در مقام تهیه‌کننده، مجموعه مهم و پرسر و صدایی نبوده است؛ برای همین است که منتقدان تلویزیونی می‌گویند «جنگ درونی» اولین کار پرسر و صدای او در این زمینه است. ریدلی اسکات همکاری خود با تلویزیون را از سال 2009 با مجموعه «همسر خوب» شروع کرد. تا سال جاری میلادی، تولید و پخش این درام خانوادگی ادامه داشته و طی این مدت، با یک فاصله زمانی فصل‌های جدید آن جلوی دوربین رفته است. از دیگر کارهای تلویزیونی وی می‌توان به «اعداد»، «گتسی برگ»، «هزار تو» و «هالو» اشاره کرد، که این آخری براساس یک بازی موفق کامپیوتری تهیه شده است. اهل فن می‌گویند ریدلی اسکات در زمان تولید «جنگ درونی» با مشکلات زیادی روبه‌رو نخواهد شد، زیرا سابقه خوبی در امر تولید درام‌های تاریخی پرخرج و شلوغ دارد.

او در سال 2000 «گلادیاتور» را با بازی راسل کرو کارگردانی کرد که اسکار بهترین فیلم سال را گرفت. در «رابین هود» (2012)‌ هم او دوباره با همکاری کرو یک داستان تاریخی کلاسیک دیگر را به تصویر کشید.

تماشاگران سینما در روزهای پایانی سال گذشته میلادی هم «خروج خدایان و شاهان» را از او دیدند که روایت تازه‌ای از زندگی حضرت موسی بود. اهل فن عقیده دارند این فیلم‌ها، زمینه خوبی برای اسکات فراهم می‌کند تا یک مجموعه تاریخی تماشایی و پرتنش تهیه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها