در دیدار وزیر خارجه آلمان مطرح شد

راهکار هاشمی برای آب شدن یخ روابط ایران و عربستان

همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفته است: بعد از جریان کشتار مکه تقریباً من روابط ایران و عربستان را درست کردم. اولین دفعه‌ای که من رفتم مکه، خانم ملک عبدالله میهمانی داد و یک عده را دعوت کرد و جلسه گذاشت.
کد خبر: ۷۶۷۶۷۵
همسر هاشمی: روابط ایران و عربستان را من درست کردم

در سی‌ویکمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات، پرونده‌ای با هدف بررسی نقش همسران رؤسای جمهور در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی منتشر شده که در بخشی از آن با عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت و گوی نسبتاً‌ مفصلی انجام و تلاش شده است تا نقش وی در کنار آیت الله، طی بیش از 30 سال فعالیت به عنوان سیاستمدار مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش رجا نیوز، عفت مرعشی در پاسخ به این پرسش که روابط دو کشور را چگونه برقرار کردید؟، گفت:آنها از من خواستند که میهمانی را بپذیرم و من هم پذیرفتم. وقتی پذیرفتم روابط برقرار شد.

وی در پاسخ به سئوالی در باره اینکه آیا از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اجازه گرفته بودید؟، افزود: نه، ما هیچ چیزی را از آقای هاشمی اجازه نمی‌گیریم.

خانم مرعشی گفت: ملک عبدالله هم یک شام آمدند خانه ما البته خانم ایشان اصلاً ایران نیامده است. عرب‌ها خانم‌هایشان را نمی‌آورند. هر چقدر هم ما دعوت کردیم، قبول نکردند. ملک عبدالله خودش گفته بود که می‌خواهم بیایم خانه. یک شام هم خانم قذافی میهمان ما بودند.

زن سوری از ازدواج اجباری‌اش با یک داعشی می‌گوید

یک زن سوری درباره ازدواج اجباری اش با یکی از اعضای داعش با سی ان ان مصاحبه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، "آروا دیمن" خبرنگار سی ان ان با یک زن سوری که مجبور شده بود با یک عضو داعش ازدواج کند، مصاحبه اختصاصی انجام داد. این زن به علت ترس از امنیت خود هویت واقعی اش را در این مصاحبه فاش نکرد.

زن سوری مصاحبه شونده ادامه داد: من حتی تا این لحظه هم نتوانسته ام آنچه را که بر من گذشته است، درک کنم. من واقعا نابود شدم.

خبرنگار سی ان ان ادامه داد: شوهر داعشی این زن، او را در خانه محبوس کرده بود و فقط به او اجازه داد که در حضور شوهرش و با تلفن او با والدین خود تماس بگیرد. این زن زندانی شوهرش بود، خدمتکارش بود و برده جنسی اش بود.

حنان گفت: من نمی توانستم از خانه بیرون بروم و با کسی دیدار داشته باشم. هیچ کس هم نمی توانست به دیدن من بیاید. شوهر من افراد را به علت سیگار کشیدن بازداشت می کرد اما خودش در خانه سیگار می کشید.

خبرنگار سی ان ان گفت: شوهر داعشی این زن یک ماه پس از ازدواج کشته شد. پس از آنکه داعش می خواست او را به همسری یک داعشی دیگر در بیاورد، حنان موفق شد به ترکیه فرار کند.

درخواست جدید اوباما از کنگره علیه داعش

برخی دستیاران در کنگره آمریکا فاش کردند که رئیس جمهور این کشور هفته آینده از کنگره خواهد خواست تا مجوز جدیدی برای اقدام نظامی علیه گروه تروریستی داعش بدهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک دستیار دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: به اعضای کنگره اطلاع داده شده است که درخواست اوباما هفته آینده به دست آنها خواهد رسید.

"باب کرکور" دستیار سناتور جمهوری خواه که رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا است، به رویترز گفت: کروکر پیش بینی می کندکه اوباما متن درخواست مجوز را هفته آینده بفرستد.

جان بنر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوری خواه پیشتر پیش بینی کرده بود که اوباما بزودی از کنگره آمریکا مجوز استفاده از قدرت نظامی علیه داعش را درخواست کند.

نتانیاهو:نباید توافق هسته ای امضا شود

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت : از هیچ تلاش برای جلوگیری از توافق بر سر پرونده هسته ای ایران دریغ نمی ورزد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از الحره، نتانیاهو افزود از همه توانش برای جلوگیری از حصول توافق بر سر برنامه هسته ای ایران استفاده خواهد کرد.

نتانیاهو افزود هرگونه توافق با ایران خطری برای اسراییل و منطقه و تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است.

وی همچنین مجددا از قصد خود برای سخنرانی در کنگره آمریکا در ماه آینده خبر داد.

این در حالی است که دیپلمات های اسراییلی در آمریکا به نتانیاهو هشدار داده اند و ناخرسندی و نارضایتی اقلیت یهودیان و دوستان اسراییل را درباره حضور وی در کنگره ابلاغ کرده اند. آنان اعلام کرده اند که سخنرانی نتانیاهو در کنگره ممکن است به تیرگی روابط تل آویو - واشنگتن منجر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
رضا
Germany
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
۰
۰
بعد از كشتارمكه ؟ ما مقصر بودیم ؟
y
Germany
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
۰
۰
رابطه ای كه با یك وعده غذا برقرار بشه خیلی معذرت میخوام با یك چشم برهم زدن هم از بین میره . من نمیودونم پس چرا ظریف و اشتون اینقدر با هم شام و ناهار خوردن پس چرا توافق برقرار نمیشه
ایرانی
Germany
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
۰
۰
شما اشتباه كردید دعوت را پذیرفتید

نیازمندی ها