گفت‌وگوی ویژه خبری

مصر چهار سال پس از انقلاب

پسران مبارک آزاد شدند

علاء و جمال مبارک، پسران دیکتاتور مخلوع مصر از زندان آزاد شدند. همزمان با سالگرد انقلاب مصر روز یکشنبه درگیری‌های خونینی در این کشور رخ داد و تعدادی از تظاهر‌کنندگان به آزادی مبارک و فرزندانش اعتراض داشتند.
کد خبر: ۷۶۳۸۷۴

با این حال دیروز سازمان زندان‌های مصر اعلام کرد تشریفات مربوط به آزادی پسران مبارک انجام شده و آنها زندان را ترک کرده‌اند. براساس گزارش شبکه خبری العربیه، علاء و جمال پیش از ترک زندان، در بیمارستان المعادی با حسنی مبارک دیدار کردند. هفته گذشته حکم آزادی علاء و جمال در پرونده مربوط به کاخ‌های ریاست جمهوری صادر شد که بر اساس آن پسران مبارک دیگر بازداشت نیستند. پیشتر دادگاه جنایی قاهره در این پرونده مبارک را به سه سال زندان و علاء و جمال را نیز به تحمل چهار سال حبس محکوم کرده بود. مبارک و پسرانش همچنین به پرداخت غرامت 21 میلیون پوند مصری و بازگرداندن 125 میلیون پوند از دارایی‌هایی که از بودجه کاخ‌های ریاست جمهوری اختلاس کرده بودند، محکوم شده بودند، اما با درخواست تجدید نظر مبارک و پسرانش دادگاه تجدید نظر قاهره ضمن لغو این حکم، دستور دادرسی مجدد آن را صادر کرد.

همچنین روز گذشته وزارت بهداشت مصر تعداد کشته‌های اعتراضات دو روز پیش مصر را 23 نفر اعلام کرد. این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در درگیری‌های چند روزه معترضان با نیروهای امنیتی این کشور در چهارمین سالروز انقلاب مصر، 23 نفر کشته و 97 نفر دیگر زخمی شده‌اند. همچنین سیدشفیق، معاون امنیتی وزارت کشور مصر نیز اعلام کرد 200 نفر به اتهام دست داشتن در آشوب‌های خیابانی دستگیر شده‌اند. در پی خشونت‌های اخیر چهار پلیس نیز کشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها