برومند و جبلی نمایش عروسکی را آموزش می‌دهند

مرضیه برومند، کارگردان فیلم «شهر موش‌ها» و حمید جبلی، صداپیشه عروسک کلاه قرمزی و پسرخاله، از پانزدهم بهمن کارگاه‌های نمایش عروسکی را برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۲۹۵۰
برومند و جبلی نمایش عروسکی را آموزش می‌دهند

به گزارش ایرنا، مرضیه برومند و حمید جبلی به عنوان دو چهره شناخته شده عرصه آثار عروسکی در اولین کارگاه‌های آموزشی «خانه عروسک» به همراه عطاءالله کوپال، مدرس و پژوهشگر تئاتر و با هدف انتقال تجربه، تقویت بنیه علمی، به روز کردن اطلاعات و تربیت نسل جدید نمایشگران عروسکی به آموزش نیروهای علاقه‌مند می‌پردازند.

در این کارگاه‌ها مرضیه برومند «کارگردانی و هدایت گروه نمایشی» را آموزش می‌دهد و حمید جبلی هم کارگاه «صداپیشگی در نمایش عروسکی» را برپا می‌کند. عطاءالله کوپال هم به تدریس «نویسندگی خلاق» می‌پردازد.

کارگاه‌های زمستانه «خانه عروسک» از پانزدهم بهمن ماه آغاز می‌شود و تا بیستم اسفندماه ادامه خواهد داشت. کارگاه مرضیه برومند به صورت دو جلسه در هفته و کارگاه‌های جبلی و کوپال به صورت یک جلسه در هفته برگزار می‌شود. شرکت در این کارگاه‌ها برای عموم آزاد است، اما طبق اعلام برگزارکنندگان بهتر است شرکت‌کنندگان پیشینه هنری داشته باشند. هرچند لازم نیست این پیشینه حتما مربوط به تئاتر عروسکی باشد.

هزینه هر کارگاه هم 250 هزار تومان است، اما دانشجویان رشته تئاتر عروسکی از 20 درصد تخفیف برخوردار هستند.

خانه عروسک ابتدا به عنوان دبیرخانه جشنواره تئاتر عروسکی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و قرار است بعد از این، فعالیت‌های دیگری در زمینه تئاتر عروسکی داشته باشد. فعلا این مکان به یک پلاتوی تمرین مجهز شده است که قابلیت اجراهای تک‌نفره، دونفره و جلسات نمایشنامه‌خوانی دارد.

ایجاد کارگاه ساخت عروسک، راه‌اندازی فیلمخانه و کتابخانه تخصصی نمایش عروسکی، پخش فیلم آثار عروسکی از سراسر جهان و برگزاری نشست‌های تخصصی با استادان بینارشته‌ای بویژه استادان تجسمی از دیگر برنامه‌هایی است که «خانه عروسک» پیگیر اجرایی شدن آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها