مایکروسافت به‌تدریج به نوآورترین شرکت سخت‌افزاری جهان تبدیل می‌شود

مایکروسافت درحال تسخیر جایگاه اپل

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت درحال طی کردن همان مسیری است که اپل برای تبدیل شدن به یک شرکت نوآور طی کرد و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که مایکروسافت در رقابت نسل جدید بر اپل پیروز خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۲۵۲۲
مایکروسافت درحال تسخیر جایگاه اپل

جام جم کلیک: پس از بیش‌تر از دو دهه تجربه رقابت در بالاترین سطح، شرکت اپل سرانجام این رقابت را در شرایطی می‌بیند که دیدگاه مخاطبین عمومی به نفع مایکروسافت درحال تغییر است و حتی بدبین‌ترین منتقدها نیز شرکت مایکروسافت را به‌عنوان یک کمپانی نوآور و ویژه قبول کرده‌اند و دیگر دیدگاه قدیمی به این شرکت از بین رفته است و کسی مایکروسافت را به شکل یک دیکتاتوردر رده فناوری اطلاعات نمی‌بیند.

مایکروسافت با خریدن نوکیا عملا شروع به قوی کردن شرایط ویندوزفون کرده است و تلفن‌های همراه هوشمند این شرکت که با نام مایکروسافت عرضه می‌شوند به خوبی هر فرد دوستدار فناوری را به خود جلب می‌کنند. در این میان تقریبا برای هر چیزی که در جبهه اپل شاهد قدرت آن هستیم می‌توان یک نسخه رقابتی و حتی بهتر را در مایکروسافت مشاهده کرد. برای نمونه کورتانا از دید بسیاری از منتقدین، بهتر از سیری عمل می‌کند، ویندوز 10 قرار است تا تمام دستگاه‌ها را متحد سازد، سرفیس پرو 3 را می‌توان یکی از قوی‌ترین تبلت‌های جهان دانست و موارد بسیار دیگر.

موضوعی که در این میان مایکروسافت را جلوتر از اپل قرار داده است، بهره‌گیری از فناوری‌هایی است که اپل به مورد مشابه آن مجهز نیست و نمونه مناسبی از این فناوری‌ها را می‌توان در سیستم مکالمه تصویری اسکایپ مشاهده نمود. رقابت این دو شرکت پس از مرگ استیو جابز و کناره‌گیری بیل گیتس و استیو بالمر به مرحله جدیدی وارد شده است، مرحله‌ای که مایکروسافت در آن درحال پیشی گرفتن از اپل به‌نظر می‌رسد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
۰
۰
این ادمهای داخل عكس دوست دارند سر به تن همدیگر نباشد ولی در عین حال به هم احترام زیاد میگذارند ودر موقع لزوم از هم حمایت مالی هم میكنند و عامدا بر ضد یكدیگر اقدامی نمیكنند مگر درشرایطی كه منافع اقتصادی ایجاب كند انهم نه با نا مردی بلكه با اطلاع قبلی.

نیازمندی ها