توسعه‌دهندگان می‌توانند یک برنامه را تولید کنند اما از آن بر روی گوشی هوشمند، تبلت، رایانه شخصی و حتی ایکس‌باکس‌وان استفاده کنند.
کد خبر: ۷۶۲۳۳۹
برنامه‌های مشترک ویندوز ۱۰ برای پی‌سی، تبلت و تلفن‌

به گزارش جام جم کلیک: اجرای یک برنامه‌ بر روی پلتفرم‌های مختلف به یکی از اهداف اصلی مایکروسافت مبدل شده و اگر این هدف محقق شود، کاربران می‌توانند به‌راحتی مستندات و کارهای خود را به‌به دستگاه‌های دیگر منتقل کنند. همان‌طور که در جریان هستید، یکی از قابلیت‌های اصلی ویندوز ۱۰ امکان اجرای اپلیکیشن‌های یونیورسال بر روی پلتفرم‌های مختلف است. در همین راستا ردومندی ها اولین نسل از برنامه‌های کاربردی خود با قابلیت نصب بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت را معرفی کردند.

نسخه جدید ورد، پاورپوینت، اوت لوک و برنامه جدید پرینت وایرلس از اولین اپلیکیشن‌های یونیورسالی هستند که می‌توان از آن‌ها بر روی گجت های مختلف بهره برد. مایکروسافت از موتور واژه‌پردازی ورد در اوت لوک مخصوص گوشی‌های هوشمند استفاده کرده، همچنین امکان قرار دادن پس‌زمینه در این برنامه گنجانده شده است. جو بلفیوری اعلام کرد که نسخه iOS و OS X برنامه ورد زین پس قابلیت سازگاری با موس و صفحات لمسی را خواهد داشت.

به گفته مایکروسافت اپلیکیشن‌های یونیورسال خود را با دستگاهی که بر روی آن نصب شده‌اند وقف می‌دهد. به‌عنوان مثال اگر نسخه جدید ورد را بر روی یک لپ‌تاپ مجهز به صفحه لمسی نصب کنید، در صورت جدا کردن موس، اپلیکیشن به‌صورت خودکار تمام صفحه شده و خود را با رابط کاربری جدید سازگار می‌کند.

اپلیکیشن‌های یونیورسال مایکروسافت همچنین قابلیت نصب بر روی پلتفرم ایکس باکس وان را دارند، البته تولید این چنین برنامه‌هایی مستلزم فراهم آوردن زیرساخت‌هایی برای توسعه‌دهندگان است که مایکروسافت قول داده این امکان را در نسخه جدید ویژوال استودیو مهیا سازد.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها