تفریحی به نام شکار گنجشک

چند ساچمه، تفنگ‌بادی، جوانی ناآگاه و پرنده‌هایی که در تاریکی شب جان دادند این همه حکایت تصاویری که روز گذشته خبرگزاری مهر منتشر کرد، نیست. این خبرگزاری روز گذشته شکار گنجشک از سوی چند جوان اهل سنگر گیلان را به تصویر کشید.
کد خبر: ۷۶۰۶۷۰
تفریحی به نام شکار گنجشک

این تصاویر نشان می‌دهد که چند جوان با استفاده از تفنگ بادی در تاریکی شب به شکار پرنده‌هایی مانند گنجشک می‌پردازند؛ این تصاویر آنقدر ناراحت‌کننده‌ است که هر بیننده‌ای کار این جوانان را ناپسند می‌خواند حتی اگر چیزی درباره حقوق حیوانات نخوانده یا نشنیده باشد.

اما باید یادآور شد چند سالی است که احترام نگذاشتن به حقوق حیوانات بیشتر از هر زمانی در کشورمان خودنمایی می‌کند؛ از شمال کشور گرفته که با آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر به این قسمت خبرساز شده تا خبرهایی که از دیگر استان‌ها منتشر می‌شود؛ مانند قتل‌عام 552 قطعه پرنده با دانه سمی در استان خوزستان.

باید تاکید کرد گناه تمام این قانون‌شکنی‌ها و زیر پا گذاشتن اخلاق را نمی‌توان به پای افرادی گذاشت که چنین رفتار‌های اشتباهی مرتکب می‌شوند، زیرا تا زمانی که برنامه فرهنگی جامعی در کشور اجرا نشود، نمی‌توان انتظار داشت تمامی افراد به یک اندازه درباره حق و حقوق حیوانات بدانند یا از جوانانی که حداقل‌های لازم را برای تفریح و سرگرمی و آگاهی در اختیار ندارند انتظار داشت مرتکب کار خطا نشوند.

این درحالی است که حتی در این چند ماه گذشته برخی شخصیت‌های کشورمان نیز چنین رفتار‌های نامناسبی از خود نشان داده‌اند برای نمونه می‌توان به شکار و درگیری یکی از ورزشکاران ملی‌پوش با محیط‌بانان اشاره کرد یا از تصاویری نوشت که چند بازیگر هنگام خوردن گنجشک از خود در فضای مجازی منتشر کردند.

بنابراین هنگام دیدن چنین تصاویری در سراسر کشور از فریدونکنار گرفته تا خوزستان و سنگر باید در کنار لزوم توجه به حقوق حیوانات به این نکته فکر کرد که چرا مردمی که احترام گذاشتن به حقوق حیوانات در تاریخ و باورهای مذهبی آنها ریشه دارد به جایی می‌رسند که راضی می‌شوند برای تفریح یا سودجویی دست به شکار حیوانات بزنند؛ آن هم از نوع گنجشکش.

مهدی آیینی - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها