منابع نزدیک به اشرف‌ غنی، رئیس‌جمهور افغانستان گفته‌اند که طالبان پیشنهاد عضویت در دولت جدید افغانستان را نپذیرفته است. به گزارش بی.بی.سی، اشرف غنی پیشنهاد وزارت‌های توسعه دهات‌/‌روستاها، حج و اوقاف و وزارت سرحدات‌/‌مرز را به گروه طالبان کرده بود.
کد خبر: ۷۵۷۷۰۰

به گزارش این منبع، اشرف غنی امیدوار بود در کابینه دولت وحدت ملی، ملاضعیف، سفیر پیشین طالبان در پاکستان، وکیل احمد متوکل، وزیر خارجه پیشن طالبان و غیرت بهیر از بستگان گلبدین حکمتیار حضور داشته باشند. این در حالی است که نظیف‌الله سالارزی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، در تماس با بی‌.بی.‌سی این خبر را رد کرده و گفته است که بحث پیشنهاد وزارتخانه‌ها به گروه طالبان بی‌اساس است.

یک منبع نزدیک به رهبری گروه طالبان به خبرنگار بی.‌بی.‌سی گفت موافقت‌نامه‌های امنیتی که دولت وحدت ملی با کشورهای خارجی امضا کرده است و بر مبنای آن، شماری از نیروهای خارجی بعد از ۲۰۱۴ در افغانستان باقی می‌مانند، از موانع بزرگ بر سر راه مذاکرات صلح است.

گفته می شود با وجود این هنوز مذاکراتی برای تعیین والی های گروه طالبان در ولایات نیمروز، قندهار و هلمند در جریان است. این خبر در حالی پخش می‌شود که با گذشت صد روز از آغاز به کار حکومت وحدت ملی، سران دولت هنوز موفق به تشکیل کابینه نشده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها