نمایش توان جدید دفاعی حماس

گردان‌های عزالدین‌قسام در رژه نظامی در نوار غزه به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تاسیس جنبش حماس، سلاح‌های جدید خود از جمله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۷۴۹۲۵۷

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه الاقصی، حماس در این نمایش از ساخت موشک‌های جدید خبر داد و هواپیماهای شناسایی «ابابیل» را نمایش داد. گردان‌های قسام همچنین موشک آر. 160 را که این گردان‌ها در جریان نبرد «العصف الماکول» مورد استفاده قرار داده و با آن حیفا را هدف قرار داده بودند، برای نخستین بار به نمایش گذاشتند. همچنین موشک «قسام» نیز رونمایی شد، اما این گردان‌ها به ماهیت موشک جدید و میزان توان تخریبی و برد آن اشاره‌ای نکردند.

اسماعیل هنیه معاون دفتر سیاسی جنبش حماس و موسی ابومرزوق یکی دیگر از رهبران حماس نیز در این مراسم حضور داشتند. شبکه المیادین گزارش داد: ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام در سخنرانی خود به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تاسیس این جنبش از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مقاومت فلسطین تشکر کرد.

بر اساس این گزارش، ابوعبیده گفت: از همه حامیان مقاومت که در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، تشکر می‌کنیم. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از طریق پول و سلاح به ما کمک کرد. سخنگوی قسام در عین حال از کمک‌های مالی ترکیه و قطر نیز به جنبش حماس طی سال‌های اخیر تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش تسنیم، سخنگوی قسام تصریح کرد: ما با سلاح مطهر و مشروع خود در برابر اشغالگران منفور ایستاده‌ایم و به اذن خداوند این سلاح را هرگز در غلاف نخواهیم کرد، مگر این‌که مجاهدین فلسطین وارد صحن‌های مسجدالاقصی شوند. وی افزود: حماس به وسیله گردان‌های قسام توانست طرح صهیونیستی را متوقف کرده و آن را به شکست بکشاند. ابوعبیده همچنین تصریح کرد که غزه نمونه و الگوی قهرمانی در جهان است. همچنین خلیل حیه، عضو دفتر سیاسی حماس در این مراسم گفت: هر کس که فکر می‌کند اسرائیل ماندنی است، متوهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها