ورود زوار از مرز مهران رو به افزایش است

بازگشت زایران اربعین حسینی از مرز مهران رو به افزایش نهاده که برنامه ریزی برای خدمت رسانی بهتر به آنان بویژه در زمینه انتقال زایران به شهرهای خود را دوچندان کرده است.
کد خبر: ۷۴۹۱۱۷
ورود زوار از مرز مهران رو به افزایش است

موج بازگشت زایران ایرانی از روز جمعه گذشته آغاز شده و ظرف این مدت تاکنون 300 هزار نفر از طریق مرز بین المللی مهران به کشور بازگشته اند.

برنامه ریزی مسئولان کشوری و استانی برای خدمت رسانی به این مسافران بویژه در زمینه انتقال آنان به شهرهای خود سبب شده تا کار جابه جایی زایران با روند مناسبی دنبال شود اما با توجه به افزایش قابل ملاحظه ورود زایران طی امروز و روزهای آینده، نیاز به خدمت رسانی در این زمینه بیشتر احساس می شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام از افزایش ورود زوار از طریق مرز مهران خبر داد و گفت: با توجه به این افزایش، به تعداد بیشتری خودروی حمل و نقل عمومی بویژه اتوبوس برای جابجایی زوار نیاز داریم.

حسین کلانتری در عین حال گفت که تاکنون مشکلی در زمینه تامین وسایل حمل و نقل عمومی برای زوار پیش نیامده اما روند افزایشی ورود زایران، تامین خودروهای بیشتر را طلب می کند.

وی افزود: پیش بینی روزانه سه هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار بازگشته از عراق در این مرز صورت گرفته ولی به دلیل افزایش حجم ورود زوار، نیاز به تعداد بیشتری اتوبوس و سایر وسایل نقلیه عمومی در این مرز داریم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: از صبح امروز تا ساعت 12 ظهر بیش از 60 هزار زایر از مرز مهران وارد کشور شده اند که با همکاری دستگاه های خدمات رسان، همه توان خود را بکار گرفته ایم تا زوار در کمترین زمان به شهرهای خود بازگردند.

کلانتری افزود: طی سه روز گذشته تاکنون بیش از 300 هزار زایر از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور شده اند و پیش بینی می شود در مجموع حدود یک میلیون زایر از این مرز وارد کشور شوند.

وی گفت: حجم بالای ورود زوار به کشور حتی زوار استان خوزستان از مرز مهران باعث شده تا انتقال زوار با کندی انجام شود لذا درخواست کرده ایم تا تعداد بیشتری اتوبوس از سهرهای مختلف کشور برای انتقال و جابجایی زوار به مرز مهران بیاید.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام افزود: در سه روز گذشته انتقال و جا به جایی زوار با تلاش مسئولان و متولیان و استقرار اتوبوس های بین شهری در چهار پایانه موقت ایجاد شده در مرز مهران بخوبی انجام گرفته و امیدواریم با تمهیدات اتخاذ شده و افزایش تعداد اتوبوس ها، در روزهای آینده نیز جابجایی زوار با سهولت انجام شود.

ورود 300 هزار زایر از مرز مهران

مدیرکل پایانه ها و حمل و نقل استان ایلام با اشاره به ورود 300 هزار زایر به کشور از طریق مرز بین المللی مهران گفت: تا امروز با مشکل کمبود اتوبوس برای جابجایی زوار مواجه نبوده ایم ولی با توجه به روند افزایشی ورود زایران از این مرز بین المللی، به تعداد بیشتری اتوبوس برای خدمت رسانی نیاز است.

مهرداد جهانی افزود: حجم ورود زایران از این مرز از روز گذشته بیشتر شده و تا 72 ساعت آینده نیز همچنان با شیب بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با تدابیری که اتخاذ شده و بسیج همگانی همه دستگاه ها و حضور تعدادی اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی از شهرهای مختلف کشور، اینک کار انتقال و جا به جایی زوار از پایانه مرزی به پایانه های موقت بین شهری به سهولت در حال انجام است.

مدیرکل پایانه ها و حمل و نقل استان ایلام افزود: با توجه به وضعیت جاده های استان از رانندگان می خواهیم نهایت احتیاط را در تردد از مسیرهای پر پیچ و خم داشته باشند و با توجه به هشدارهای پلیس و توجه به علایم راهنمایی و رانندگی با رعایت سرعت مجاز از وقوع سوانح رانندگی پیشگیری کنند.

جهانی از تعامل و همکاری همه دستگاه های اجرایی و خدماتی استان ایلام برای ارایه خدمات مطلوب به زوار خبر داد و افزود: با توجه به کمبود امکانات در کشور عراق تدابیر لازم برای حضور 250 اتوبوس جهت انتقال زوار از شهر کربلا به مرزهای کشورمان اتخاذ شده که این اقدام نقش مهمی در جا به جایی زوار دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام گفت: از پایانه های حمل و نقل استان های کشور بویژه استان های همجوار درخواست کرده ایم تعداد بیشتری اتوبوس برای انتقال زوار از مرز مهران به این منطقه اعزام کنند.

مرز بین المللی مهران بدلیل برخورداری از امنیت و کوتاهی مسافت تا شهرهای مذهبی عراق، کانون اصلی تردد زوار از کشور است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها