روزنامه القدس العربی با اشاره به جمع آوری طلاهای زنان و دختران عراقی از سوی داعش نوشت: تروریست های داعش از مردم استان کرکوک خواسته اند تا از طریق واگذار کردن طلا و نقره زنان و دختران خود، خلافت داعش را به ضرب سکه و اسکناس کمک نمایند.
کد خبر: ۷۴۷۲۰۴
جمع آوری طلاهای زنان عراقی از سوی داعش

این روزنامه افزود: «فرماندهان داعش همچنین از اهالی ساکن در مناطق تحت سیطره خود خواسته اند تا در سفرهای تجاری و داد و ستد های خود نسبت به تهیه طلا و نقره جهت اقدامات مالی و اعتباری خلافت داعش اقدام کنند.»

گروهک داعش تصمیم دارد تا ضرب سکه و اسکناس را در مناطق تحت سیطره جهت توجیه اقدام خود در اشغال مناطق شمال عراق توسعه دهد و از این طریق نوعی رسمیت به خلافت بدهد.

اردوغان شبیه احمدی نژاد

سایت بی بی سی در نوشته ای به مقایسه سخنان جنجالی اردوغان با رئیس جمهور سابق ایران پرداخته و با تیتر "آیا اردوغان، احمدی‌نژادی دیگر است؟" نوشته است: «از زمانی که رجب طیب اردوغان سکان ریاست جمهوری ترکیه را در دست گرفته با صراحت بیشتری اعتقادات گاه جنجال برانگیز خود را بیان می کند.»

بی بی سی می نویسد:به نظر می رسد که آقای اردوغان کم کم به سمت "پدیده" شدن در عالم سیاست گام برمی دارد. پدیده ای که سخنان او تیتر رسانه های جهان شود و مواضع او همچون رئیس جمهوری پیشین ایران، یعنی محمود احمدی نژاد نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

آنچه آقای احمدی نژاد را در سطح گسترده در جهان مطرح کرد، گفته های او در مورد هولوکاست بود. جهان امروز و به خصوص جوامع غربی هولوکاست را به عنوان فاجعه ای بشری می شناسند و در اغلب این کشورها زیر سوال بردن آن جزو خطوط قرمز به حساب می آید. اما آقای احمدی نژاد بدونه هیچ ابایی مسیر انکار هولوکاست را در پیش گرفت و از این طریق هویتی جنجالی برای خود دست و پا کرد.

بی بی سی با چشم بستن بر جامعه مذهبی ایران و حضور گسترده این روزهای شیعیان ایرانی در کربلا نوشت: به نظر می رسد که حکومت در ایران در صدد تقویت گفتمان مذهبی است و در مقابل جامعه در صدد عبور از ارزشهای مذهبی در حوزه عمومی است.

شباهتهای زیادی میان آقای احمدی نژاد و آقای اردوغان وجود دارد، از این جهت که هر دو آنها سوژه هایی هستند که نظر رسانه های جهانی و محلی را به سمت خود جلب می کنند. چرا که هر دو از منظری به جهان امروز می نگرند که تضادهای جدی با ارزشهای جهانی دارد.

بازی خطرناک آل‌سعود علیه شیعیان

وزارت کشور عربستان از بازداشت 135 نفر در مناطق مختلف این کشور خبر داد و ادعا کرد که همه این افراد به دست داشتن در اقدامات تروریستی متهم هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی "الشرق" روز دوشنبه به نقل از وزارت کشور عربستان مدعی شد که این 135 نفر از 5 گروه مختلف هستند که با وجود داشتن گرایش‌های فکری متفاوت، همگی "تروریست" هستند !

الشرق به نقل از سرتیپ "الترکی" سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان ادعا کرد که این افراد به دلیل ارتباط با آشوبها و تجمعات اعتراض آمیز، تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی و در اختیار داشتن سلاح و قاچاق آن و ارتباط با خارج، دستگیر شده اند.

این ادعا درحالی مطرح می شود که شهر شیعه نشین عوامیه از سال 2011 صحنه اعتراضات کاملا مسالمت آمیز مردمی بوده است. نیروهای سعودی با آغاز این اعتراضات با استفاده از انواع سلاح و تجهیزات به سرکوب گسترده مردم پرداخته، و علاوه بر بازداشت و زندانی کردن شمار قابل توجهی از شهروندان بدون محاکمه؛ چندین نفر را نیز به شهادت رسانده‌اند.

بازداشت خشونت بار "آیت الله شیخ نمر باقر النمر" و مجروح کردن این عالم سرشناس عربستانی، و صدور حکم اعدام برای وی در دادگاهی ناعادلانه و بر اساس اتهامات واهی، از جمله اقدامات سرکوبگرانه آل سعود برای ساکت کردن اعتراضات و مطالبات مردم قطیف و عوامیه است.

کری:می‎توان قبل از موعد با ایران توافق کرد

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که واشنگتن انتظار دارد ظرف سه تا چهار ماه آینده با ایران به توافق هسته ای برسد.

به گزارش مهر به نقل از هافینگتون پست، "جان کری" با اعلام این موضع پیش بینی کرد که پیش از موعد مقرر امکان رسیدن به توافق جامع با ایران وجود دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: صحبت از هفت ماه است اما ما نمی خواهیم این موضوع برای هفت ماه ادامه داشته باشد، فکر می کنم هدف سه یا چهار ماه باشد و امیدوارم حتی اگر امکانش باشد زودتر به توافق برسیم.

کری این سخانان را در مجمع سالانه مرکز سابان در موسسه بروکینگز و در جمع تعداد زیادی از مقامات صهیونیستی و آمریکایی و سیاست گذارن آنها مطرح کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنانش عنوان داشت که استراتژی "باراک اوباما" در مورد ایران تغییر نکرده است. کری گفت: اطمینان از اینکه ایران به بمب دست نمی‌یابد هدف اوباماست. رئیس جمهور گفته که ایران بمب هسته‌ای نخواهد داشت و من هر کاری که بشود را انجام خواهم داد. این سیاست عوض نخواهد شد. شاید ما درباره تاکتیک اختلاف داشته باشیم. طی سال گذشته مذاکرات فشرده‌ای با ایران داشته‌ایم. الان از شما می خواهم که بیاد بیاورید که چگونه به این نقطه رسیدیم.

کری در مورد توافق ژنو و تعهداتی که بر عهده طرفین است نیز گفت: امروز، ایران به تک تک تعهداتی که در توافق موقت داده بود، عمل کرده است. برای اولین بار در یک دهه، پیشرفت برنامه هسته ای این کشور به عقب رانده شده است. از کجا می‌فهمیم؟ از آنجا که آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی و شرکای ما توانسته‌ اند تائید کنند که ایران واقعا به تعهدات خود در برنامه اقدام مشترک احترام گذاشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها