خشونت در تظاهرات یونان

پایتخت یونان شنبه‌شب در ششمین سال مرگ یک جوان پانزده ساله که به دست پلیس کشته شد، صحنه زد و خورد میان دانشجویان و ماموران دولتی بود. معترضان با سنگ و کوکتل مولوتف به خیابان ‌‌آمدند و پلیس با گاز اشک‌آور به مقابله با آنها پرداخت.
کد خبر: ۷۴۶۹۱۷

به گزارش منابع خبری، بیش از 10 هزار دانشجو و دانش‌آموز در آتن و شهرهای دیگر یونان به تظاهرات ضد دولتی پرداختند. بیشتر معترضان از گروه‌های چپگرا بودند. تظاهرکنندگان علیه سیاست‌های ضداجتماعی و فشارهای اقتصادی شعار می‌دادند. تلویزیون یونان اعلام کرد این اعتراضات در مرکز شهر آتن، شامگاه شنبه آغاز شد.

رویترز نیز گزارش داد در آغاز درگیری، حدود 200 تظاهرکننده نقابدار به سوی پلیس، سنگ و مواد محترقه پرتاب کردند. ویترین بیشتر مغازه‌های مرکز شهر در این شورش شکست و سطل‌های بزرگ زباله به آتش کشیده شد. شاهدان ماجرا گفته‌اند که هوا به دلیل تراکم گاز اشک‌آور غیرقابل تنفس بود. در تجمع فشرده تظاهرکنندگان در برابر پارلمان یونان، شیشه‌های مغازه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس حوالی میدان «سیناگما» شکسته شد.

ساختمان مجلس از سوی تظاهرکنندگان دو طرف میدان، سنگباران شد و پلیس هم از گاز اشک آور استفاده کرد. در جریان این خشونت‌ها فردی کشته یا زخمی نشد، اما نیروهای امنیتی نزدیک به صد نفر را بازداشت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها