افخم در نشست خبری مطرح کرد

تحریم‌ جدید به‌منزله توقف روند جاری

سخنگوی وزارت خارجه گفت: شرایط آمریکا نمایانگر فاصله آشکار میان ادعای دموکراسی و مشارکت مدنی با واقعیت سیاست و حکومت در ایالات متحده آمریکا است.
کد خبر: ۷۴۶۸۳۸
افخم: شرایط امروز آمریکا فاصله ادعای دموکراسی را نشان می دهد

به گزارش اداره کل دیپلماسی وزارت امورخارجه، مرضیه افخم به وضعیت تبعیض نژادی در آمریکا اشاره کرد و گفت: اعتراضات گسترده مردم آمریکا نسبت به تبعیض نژادی و برخورد خشونت آمیز نهادینه شده با رنگین پوستان ، نشانگر تداوم زخم های مزمن جامعه آمریکا است.

وی با انتقاد از رفتار پلیس آمریکا و حمایت تلویحی دستگاه قضایی آن کشور از تبعیض نژادی و خشونت علیه اقلیت ها و رنگین پوستان افزود: سیاستمداران و حاکمان آمریکا نیازمند نگاه عمیق به وضعیت داخلی کشور خود هستند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: حکومت آمریکا طی چند دهه گذشته با استفاده ابزاری از حقوق بشر و با معیارهای دو گانه و در حالی که بطور مستمر کشورهای دیگر را مورد انتقاد قرار داده از وضعیت درونی خود غافل مانده است.

افخم تاکید کرد: حقوق بشر مقوله ای عام و شامل همه انسانها و نوع بشر است و وقت آن رسیده که این مقوله مهم از پوسته سیاسی خارج شده و بدون تبعیض در مورد همه کشورها اعمال شود و از دولت و دستگاه قضایی آمریکا انتظار می رود به مسئولیت خود عمل کرده و با شهروندان خود بر اساس قانون و عدالت رفتار کند و مانع از اعمال تبعیض نژادی و رفتار غیر انسانی شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها