نعمت‌زاده:

سیاست‌های خودروسازی و قطعه‌سازی یکپارچه می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت نگاه یکپارچه به صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی در تدوین سیاستگذاری‌ها و برنامه‌های اجرایی تاکید کرد.
کد خبر: ۷۴۶۱۳۹

به گزارش روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست بررسی مسائل و موضوعات مرتبط با صنعت قطعه‌سازی خودرو با بیان این‌که صنعت قطعه‌سازی به‌عنوان بازوی اصلی صنعت خودروسازی در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: توجه به مجموعه خواسته‌ها، نیازها و رفع مشکلات این دو صنعت باید در کنار هم مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در اولویت‌بندی اقدامات باشد.

وی با بیان این‌که امروز نیازمند کل‌نگری و نگاه جامع در صنایع مختلف از جمله خودروسازی هستیم، خاطرنشان کرد: بدون توجه به مولفه‌های اقتصادی و رفع معضلات و مشکلات نمی‌توان توسعه یک صنعت را متصور بود، از این رو صنعت قطعه‌سازی نیز که موتور محرک خودروسازی کشور محسوب می‌شود باید با این دید مورد بررسی و پایش مسائل و مشکلات پیش روی خود قرار بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه عامل زمان را در اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌ها و برنامه‌ها موثر دانست و گفت: آنچه در اجرای سیاستگذاری‌ها گاهی مغفول واقع می‌شود موضوع صرف و مدت زمان صرف شده در اجرای اقدامات است.

نعمت‌زاده در ادامه موضوع تحقیق و توسعه را در توسعه صنایع مورد توجه ویژه قرار داد و افزود: در دنیای امروز موضوع تحقیق و توسعه در اقتصادی کردن سرمایه‌گذاری‌ها و رسیدن به رشد جایگاه مهمی را از آن خود کرده؛ طلب مهمی که متاسفانه در صنایع ما از جمله صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کمتر به آن توجه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها