رییس جمهوری در دیدار ایثارگران استان گلستان:

ملت ایران از اهداف خود عقب نشینی نمی کند

رییس جمهوری روز سه شنبه در دیدار ایثارگران، برگزیدگان و نخبگان استان گلستان ، با بیان اینکه ملت ایران ثابت کرد که ایثار دروازه پیروزی است، گفت: ایستادگی ، جهاد و مقاومت، ملت ما را در برابر هر مانعی پیروز می کند.
کد خبر: ۷۴۵۱۱۵
ملت ایران از اهداف خود عقب نشینی نمی کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان خاطره ای از فروردین سال ۴۲ و حمله کماندوهای رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه و کشتار طلاب و مردم در روز شهادت امام صادق (ع)، گفت: اگر ایستادگی، حمایت و فداکاری مردم نبود انقلاب به ثمر نمی رسید همانطور که در دفاع مقدس اگر مردم در صحنه حاضر نمی شدند نیروهای نظامی به تنهایی قادر به دفاع از کیان کشور نبودند.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) با تکیه بر حق و با ایستادگی و ایثار، قلوب مردم را جذب کرد و نهضت اسلامی را به پیروزی رساند، اظهارداشت: امروز همان راه و خط امام توسط رهبر معظم انقلاب و دولت در پیش گرفته شده است و ما بر منطق و آرمانهایمان ایستادگی خواهیم کرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: ایثار و فداکاری ملت ایران باعث شده است که امروز در صحنه جهانی از ملت ایران به عنوان ملتی قدرتمند و شکست ناپذیر یاد شود که به هیچ وجه حاضر نیست از اهداف و آرمانهایش عقب نشینی کند.

وی با بیان اینکه سلاح های اهدایی شرق و غرب به رژیم بعثی عراق نظیر هواپیماهای میگ ۲۵ و میراژ و موشک های اسکاد و تانک های تی ۷۲ نتوانست مردم را از جبهه حق علیه باطل جدا کند، گفت: در سالهای دفاع مقدس شاهد بودیم که حتی سلاح های شیمیایی و حمایت ابرقدرتها از دشمن و تزریق دلار از سوی کشورهای مرتجع نتوانست کاری کند که مردم از آرمانهایشان دست بردارند و به خانه بازگردند.

روحانی ادامه داد: هم در انقلاب و هم در دفاع مقدس، ملت ما با ایثار و فداکاری به پیروزی دست یافت و به حول و قوه الهی این ملت به همه آرمانهایش دست خواهد یافت.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه باید نخبگان و مدیران استانها را باور کنیم و امور استانها را به خود مردم بسپاریم، گفت: قطعا نخبگان و اهل استان مسائل و مشکلات و اولویت های خود را بهتر می شناسد و باید همه صاحبنظران و نخبگان استان دیدگاه ها و راهکارهای خود را برای توسعه ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم استان گلستان بیش از هر استان دیگری مخاطراتی نظیر سیلاب های خطرناک را درک می کنند، گفت: سد سازی در استان گلستان تنها به منظور جمع کردن آب و کشاورزی نیست، بلکه دفاع از جان و اموال مردم است.

روحانی از همه نخبگان استان گلستان خواست تا در شناسایی اولویت ها و نیازهای استان پیشقدم شوند و بدانند دولت و مجلس نیز در صدد هستند روشی را در پیش بگیرند که کار استان ها را به مردم خود استان واگذار کنند.

رییس جمهوری افزود: باور ما واگذاری امور به مردم است و معتقدیم با تمرکز زدایی مشکلات بهتر حل و فصل می شود.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی زنان در عرصه های مختلف گفت: باید زنان را باور کنیم و بدانیم که مسایل مهم کشور توسط همه زنان و مردان حل خواهد شد.

رییس جمهوری افزود: باور کنیم که زنان می توانند حتی در حوزه های علمیه و در زمینه فقه و اصول همانند مردان به مدارج بالا دست پیدا کنند.

روحانی با بیان اینکه زنان در هر عرصه ای که وارد شدند مانند بخش های آموزشی و پزشکی منشاء خدمات بسیاری شده اند به برخی از تفاوت های ماهوی زن و مرد اشاره کرد و گفت: زنان و مردان در مسایلی به غیر از این تفاوتهای ماهوی می توانند همپای هم پیشرفت کنند و ما باید زمینه و راه را برای استفاده از این استعدادها باز کنیم.

رییس جمهوری همچنین به ویژگیهای ارزشمند استان در حوزه گردشگری و تاریخی اشاره کرد و گفت: کشف دیوار عظیم گرگان می تواند اگر به صورت کامل انجام شود، در جذب گردشگری استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

روحانی گفت: کشف این دیوار نشان از عظمت مردم این سرزمین در دفاع از خطه خود و ایران عزیز دارد.

پیش از سخنان رییس جمهور چند تن از ایثارگران و نخبگان حاضر در جلسه دیدگاه ها و مطالبات خود را در خصوص استان گلستان نظیر وحدت شیعه و سنی، همزیستی مسالمت آمیز اقوام، استفاده از توانمندی زنان، ایجاد امید و خودباوری در جوانان، فعالیت احزاب، اشتغال زایی و استفاده از ظرفیت های استان در زمینه گردشگری صنعت و کشاورزی بیان کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها