مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که سومین مرحله تحقیقات شیوع‌شناسی اعتیاد در جمعیت دانش‌آموزی از اوایل آذر در 31 استان کشور آغاز شده، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا اوایل خرداد داده‌ها را از سراسر کشور جمع‌آوری و نتایج را در سال 94 اعلام کنیم.
کد خبر: ۷۴۳۱۱۸

حمید صرامی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که نخستین تحقیقات شیوع‌شناسی اعتیاد در جمعیت دانش‌آموزی سال 81 انجام شد، افزود: در آن مقطع، سوءمصرف موادمخدر در دانش‌آموزان سوم راهنمایی تا چهارم دبیرستان رصد و مشخص شد شیوع مصرف میان این دانش‌آموزان 0.5 درصد است. تحقیقات شیوع‌شناسی دوم نیز در سال90 و در میان دانش‌آموزان سوم راهنمایی و چهارم دبیرستان انجام و مشخص شد سوءمصرف مواد در دانش‌آموزان از 0.5 درصد به یک درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، در طرح شیوع‌شناسی که امسال در حال انجام است، مواردی از جمله سوءمصرف سیگار و قلیان به عنوان دروازه‌های ورودی اعتیاد، مواد مخدر سبک چون تریاک، مخدر سنگین چون هروئین، مواد مخدر توهم‌زا چون حشیش و آمفتامین‌ها چون شیشه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که موضوع نگران‌کننده، اطلاعات اندک 50درصد دانش‌آموزان از اعتیاد است، اظهار کرد: امسال مطالبی درباره پیامدهای اعتیاد در کتب‌های درسی دانش‌آموزان پایه هفتم و هشتم وارد شده، اما این میزان اطلاع‌رسانی کافی نیست و باید از یک میلیون کادر آموزشی وزارت آموزش و پرورش بیشتر استفاده کرد تا متناسب با سن تقویمی و عقلی دانش‌آموزان مسائلی را در حوزه اعتیاد به آنها آموزش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها