محصول تازه واچوفسکی‌ها مثل ساخته‌های قبلی‌شان حال و هوایی علمی-تخیلی دارد

خالقان ماتریکس در ایستگاه تلویزیون

تیم دونفره اندی و لانا واچوفسکی کار جدید خود را برای تلویزیون آماده می‌کنند. این دو فیلمساز سرشناس دنیای سینما، محصول تازه‌شان را برای تلویزیون کارگردانی می‌کنند. این مجموعه «حس هشتم» نام دارد و مثل ساخته‌های قبلی سینمایی آنها، حال و هوایی علمی - تخیلی و پر رمز و راز دارد.
کد خبر: ۷۴۱۴۲۶
خالقان ماتریکس در ایستگاه تلویزیون

این داستان دلهره‌آور و سرشار از تعلیق علمی - تخیلی با زبان درام تعریف می‌شود و روابط و مناسبات انسانی،‌نقش مهمی در آن دارد. به گفته تهیه‌کنندگان حس هشتم، این درام علمی - تخیلی تعداد زیادی کاراکتر دارد و نقاط مختلف جهان، به عنوان لوکیشن‌های اصلی داستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تعدد لوکیشن‌های داستان مجموعه، استفاده از بازیگران کشورهای مختلف را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. به همین دلیل سازندگان مجموعه تصمیم دارند زمان بهره‌گیری از این لوکیشن‌ها، از بازیگران بومی آن کشورها استفاده کنند. تا به حال شهرهای نیویورک، پاریس، برلین، دهلی‌نو، لندن و مادرید به عنوان بخشی از لوکیشن‌های اصلی حس هشتم انتخاب شده‌اند. دو شهر بزرگ دیگر جهان هم بزودی به عنوان دو لوکیشن عمده دیگر مجموعه معرفی خواهد شد.

برخی منابع خبری می‌گویند به احتمال زیاد شهر پکن هم به این جمع اضافه خواهد شد. در همین حال، احتمال دارد کشور چین در امر تولید مجموعه هم مشارکت کند و بخشی از سرمایه‌گذاری‌های مربوط به آن را بپذیرد. در چند سال اخیر، چینی‌ها همکاری نزدیکی را با پروژه‌‌های پرسر و صدای سینمایی انگلیسی‌زبان شروع کرده و تعدادی از فیلم‌های مطرح هالیوودی با مشارکت مالی سرمایه‌گذاران این کشور آسیایی تولید شده است.

فیلمنامه حس هشتم را خود واچوفسکی‌ها براساس طرحی از خودشان نوشته‌اند. این اثر دارای چند شخصیت اصلی است. خط اصلی داستان مجموعه درباره هشت آدم مختلف و متفاوت از نقاط مختلف جهان است. این افراد هیچ آشنایی و ارتباطی با یکدیگر ندارند و حتی نمی‌دانند آن نفرات دیگر در کجای دنیا زندگی می‌کنند و دارای چه وضعی هستند. اما این هشت آدم مختلف از یک نظر شبیه هم هستند و همین مورد، آنها را از بقیه آدم‌های جهان جدا می‌کند. هر یک از این افراد دارای یک توانایی ویژه بدنی و مغزی هستند که باعث می‌شود از اهمیت خاصی برخوردار شوند. در عین حال، تمام آنها در یک مورد وجه اشتراک دارند و می‌توانند ارتباطات ویژه با مغز دیگران برقرار کنند. این هشت نفر بزودی متوجه حضور و موجودیت نفرات دیگر شده و با هم ارتباط مغزی برقرار می‌کنند. طی مدت کوتاهی، شخصیت‌های اصلی قصه مجموعه به این نکته پی می‌برند که افرادی در جستجوی آنها هستند. این افراد طیف وسیعی از ماموران ضدجاسوسی تا گروه‌های خرابکار را شامل می‌شود، هدف جستجوکنندگان این است که با در خدمت گرفتن این افراد به خواسته‌های خود برسند. در چنین شرایطی کاراکترهای محوری داستان تصمیم به محافظت از خودشان می‌گیرند. یکی از راه‌ها این است که آنها با یکدیگر متحد و تبدیل به یک نیروی واحد شدند. کل قصه مجموعه، تلاش این افراد برای ادامه حیات و سعی جستجوکنندگان برای پیدا کردن و دستگیری آنها را به تصویر می‌کشد.

اندی واچوفسکی می‌گوید کلید فیلمبرداری حس هشتم اوایل آوریل سال جدید میلادی زده خواهد شد. این درام علمی - تخیلی برای پخش در زمستان سال 2015 آماده می‌شود. هنوز معلوم نیست مجموعه دارای فصل‌های زیادی خواهد بود یا خیر. هم‌اکنون، واچوفسکی‌ها فقط قصد دارند آن را در یک فصل سیزده قسمتی تهیه و تولید کنند. صاحب‌نظران می‌گویند در صورت استقبال بالای تماشاگران از ماجراجویی‌های داستان، احتمال زیادی دارد قصه آن به فصل‌های بعدی هم کشیده شود. به گفته آنها، داستان مجموعه و حال و هوای آن به گونه‌ای است که می‌توان آن را بسط داد و قصه‌های فرعی و ماجراجویی‌های تازه‌ای را به آن افزود. هزینه تولید مجموعه 12 میلیون دلار برآورد شده و جلوه‌های ویژه نقش مهمی در پیشبرد قصه آن بازی خواهد کرد. هنوز معلوم نیست این جلوه‌های ویژه شبیه همان کارهای هنرمندانه‌ای خواهد بود که واچوفسکی‌ها در سه‌گانه ماتریکس خود مورد استفاده قرار دادند یا خیر. این دو فیلمساز در این مجموعه فیلم موفق و پرسروصدای خود، از هنر جلوه‌های ویژه تصویری در شکل و شمایلی تازه و غیرمتعارف استفاده کردند و باعث تعجب و شگفتی اهالی سینما، منتقدان و تماشاگران شدند.

به گفته اندی‌واچوفسکی، هشت بازیگر مطرح بین‌المللی در نقش هشت کاراکتر اصلی قصه حس هشتم بازی خواهند کرد. اما هنوز کار انتخاب این بازیگران به پایان نرسیده و با کسی قرارداد همکاری امضا نشده است. این هشت بازیگر نقش یکسانی در داستان دارند و هیچ‌یک حضور برتر و بیشتری در ماجراجویی‌های آن نخواهند داشت.

این در حالی است که هنوز مشخص نیست چه تعداد از این شخصیت‌ها زن یا مرد خواهند بود. در حالی که در قصه فیلم‌های سینمایی واچوفسکی‌ها کاراکترهای مرد از اهمیت بالاتری برخوردار بوده‌اند، اما موفقیت فیلم‌هایی مثل «لوسی» با بازی اسکارلت جوهانسن، باعث شده تا شخصیت‌های مونث هم در فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی بیشتر از گذشته مورد توجه و اهمیت قرار بگیرند. اندی واچوفسکی معتقد است، بین‌المللی بودن فضای مجموعه و حضور شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف جهان در راس داستان، باعث جلب توجه بیشتر تماشاگران در کشورهای مختلف جهان به آن خواهد شد.

از سوی دیگر لوکیشن‌های متنوع و مختلف مجموعه هم عنصر مهمی برای پربیننده‌تر کردن آن به حساب می‌آید. این در حالی است که منتقدان تلویزیونی عقیده دارند نام اندی و لانا واچوفسکی بر پیشانی یک کار تلویزیونی، مهم‌ترین عامل برای کشاندن میلیون‌ها تماشاچی بین‌المللی پای صفحه کوچک تلویزیون است. نکته اصلی این است که تمامی 13 اپیزود مجموعه از سوی این دو، کارگردانی خواهد شد.

امپایر آنلاین/ مترجم: کیکاووس زیاری / قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها