رئیس سازمان صداوسیما در احکامی جداگانه علی اصغر پورمحمدی را به سمت معاون سیمای رسانه ملی، مهدی اخوان‌بهابادی را به عنوان قائم‌مقام رسانه ملی در امور فناوری و رسانه‌های نوین و محمد اخگری را به عنوان معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما منصوب کرد.
کد خبر: ۷۳۹۹۹۶

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در حکم محمد سرافراز برای علی‌اصغر پورمحمدی ماموریت‌هایی به وی ابلاغ شده که وی باید با بهره‌گیری بیشینه از ظرفیت‌ها و امکانات درون سازمانی و برون سازمانی برای تحقق این اهداف تلاش کند. این ماموریت‌‌ها عبارتند از: ساماندهی و بازتعریف ماموریت شبکه‌ها وکانال‌های سیما، اصلاح و نوسازی ساختار داخلی شبکه‌ها متناسب با ماموریت و هویت شبکه‌ها در راستای چابک‌سازی برون سپاری تولیدات، ارتقا و تعمیق محتوایی برنامه‌ها بر پایه دین، اخلاق و نیز سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و ایجاد نشاط و امید در جامعه، افزایش کیفیت برنامه‌های تولیدی با توجه به گونه‌ها و ساختار‌های موفق، جذاب و نوین و تولید آثار کوتاه نمایشی با هدف آموزش و ارتقا سطح فرهنگی جامعه، ایجاد بانک اطلاعات جامع سیما (شامل اطلاعات مربوط به طرح‌ها، فیلمنامه‌ها، برنامه‌ها، کارشناسان، عوامل تولید و نیز جداول پخش)، ارتقا کیفی تولیدات نمایشی (با توجه به جذابیت داستانی و هنری و نیز اثر‌گذاری پیام)، توجه به ظرفیت‌ها واستعدادهای جوانان مومن، انقلابی و آگاه، هماهنگ سازی نرخ نامه فعالیت‌های تولیدی و هنری در مراکز و شبکه‌های مختلف سیما.

همچنین رئیس رسانه ملی در حکم مهدی اخوان‌بهابادی ضمن تفویض اختیارات خود به وی در معاونت‌های «توسعه و فناوری رسانه» و «رسانه‌های مجازی»، ماموریت‌‌های این معاونت‌ها را چنین ذکر کرده است: با استناد به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) انتظار دارم با ایجاد آرایش رسانه‌ای کارآمد و موثر مبتنی بر رسانه‌های نوین، ارائه خدمات چند رسانه‌ای فراگیر فضای مجازی، تحکیم و افزایش مزیت‌های رقابتی رسانه ملی در فضای مجازی و سپهر رسانه‌ای کشور، ایجاد رسانه مکمل شبکه‌های موجود در فضای مجازی و بر بستر باند وسیع، باعث ترویج و اشاعه فرهنگ ایرانی ـ اسلامی و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی شوید.

همچنین تمرکز در سیاستگذاری، چابک‌سازی، کاهش تصدی‌گری، گذار از SD به HD، تکمیل زنجیره سیگنال‌رسانی پایدار و ایمن کشور، تکمیل فرآیند دیجیتال‌سازی پوشش حداکثری شبکه‌های رادیو تلویزیونی، ارتقای کیفیت صدا و تصویر، ایجاد زیرساخت‌های سخت و نرم‌افزاری مورد نیاز رسانه‌های نوین و ایجاد بستری به روز و کار آمد به منظور رساندن پیام رسانه ملی از جمله مسئولیت‌های جنابعالی در حوزه فناوری است.

از آنجا که استفاده از ظرفیت‌های داخل و خارج سازمان در زمینه تولید و ارائه خدمات و محتوا در حوزه رسانه‌های نوین، نیازمند تشکیل نهاد تنظیم مقررات مناسب است، ضروری است با تفکیک وظایف حاکمیتی از ماموریت‌های قابل برون‌سپاری و با استفاده از ظرفیت کارشناسی نخبگان و صاحبنظران و هماهنگی با اینجانب نسبت به تشکیل «نهاد تنظیم مقررات جامع ارائه خدمات صوت و تصویر فراگیر در رسانه‌های نوین» اقدام کنید تا ضمن حضور مبتکرانه، فعال و اثربخش، نظارت موثری بر ارائه این خدمات در فضای مجازی کشور صورت گیرد.

به منظور یکپارچه‌سازی و هم‌افزایی فعالیت‌های مجازی و فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات بخش‌های مختلف سازمان، لازم است شورایی تحت عنوان «شورای‌عالی رسانه‌های نوین» تشکیل دهید تا به عنوان نقطه کانونی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در این حوزه عمل نماید. همچنین با حکم رئیس سازمان صدا و سیما، محمد اخگری به سمت معاون برون مرزی این سازمان منصوب و مشغول به کار شد.

به گزارش روابط عمومی برون مرزی، اخگری از مدیران باتجربه و باسابقه صدا‌و‌سیماست که پیش از این به عنوان مدیر رادیو آلمانی، مدیر آموزش و مدیرکل رادیوهای اروپا و آمریکا فعالیت داشت. وی همچنین عضو هیات علمی و رئیس دانشکده تولید دانشگاه صدا‌و‌سیماست.

اخگری سال 1373 وارد سازمان صداوسیما شد و از سال 1378 تاکنون در بخش‌های مختلف معاونت برون مرزی فعالیت داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها