گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از صحن علنی مجلس

چرا دانش آشتیانی هم رای اعتماد نگرفت؟

نخل ابراهیمی موافق وزیر پیشنهادی علوم:

نمایندگان دغدغه بسیاری در حوزه علم دارند

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان دغدغه بسیاری در حوزه علم دارند، از قول وزیر پیشنهادی علوم برای رونق علم و دانش خبر داد.
کد خبر: ۷۳۹۷۱۳
نمایندگان دغدغه بسیاری در حوزه علم دارند

عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه پارلمان، در موافقت با فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: وزارت علوم در 17 ماه اخیر بلاتکلیف بوده و در شرایط کنونی 4.5 میلیون دانشجو و تمام اساتید دانشگاه‌ها منتظر تصمیم دولت و مجلس هستند.

وی با تأکید بر اینکه امروز کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، خاطرنشان کرد: همگان باید به مقوله آرامش توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده میناب با بیان اینکه همگان به خصوص نمایندگان مجلس دغدغه‌های بسیاری در حوزه علوم دارند، خاطرنشان کرد: فضای دانشگاه‌ها مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش کشور محسوب می‌شود و قطعا نباید این محیط دچار حواشی شود.

نخل ابراهیمی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی علوم در نشست‌های اخیرش درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر حضور در فتنه 88 گفت که وقتی رهبر معظم انقلاب در این رابطه موضع‌گیری کردند من از این فرامین تبعیت کردم و در آن زمان به دنبال مسائل سیاسی نرفتم، وزیر پیشنهادی همچنین گفت، قول می‌دهم که دانشگاه عرصه تاخت و تاز گروه‌های سیاسی نباشد و رونق علمی در این محیط ایجاد شود.

وی همچنین پیرامون یکی از مسائل مطرح شده درباره وزیر پیشنهادی علوم ادامه داد: وزیر پیشنهادی علوم درباره امضاها هم گفته، من بیانیه را امضا نکردم و قول می‌دهم علاوه بر توسعه دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای برای به کارگیری نیروهای مومن و علمی داشته باشم.

این نماینده مردم در خانه ملت در همین زمینه با بیان اینکه ‌یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری توجه به اقتدار علمی،‌ رشد علمی و توجه به دانشگاه‌ها است، ادامه داد: دیگر انتظار داشتیم که رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم، فردی را معرفی کند که شبهه نداشته باشد ولی اکنون ما به دولت،‌ رئیس جمهور و وزیر پیشنهادی علوم که سابقه حضور در جبهه و خدمات قابل توجه در حوزه علوم دارد، ‌اعتماد می‌کنیم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها