وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور اواخر هفته جاری میلادی به مذاکرات جامع هسته‌ای ایران و 1+5 در وین می‌پیوندد.
کد خبر: ۷۳۹۴۶۰
کری به مذاکرات هسته ای در وین می‌پیوندد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه (امروز) واشنگتن را به مقصد اروپا ترک می‌کند و سفر خود را با لندن آغاز می‌کند و قرار است در آنجا گفت‌وگوهایی را با مقامات اروپایی و خاورمیانه درباره مذاکرات ایران و همچنین وضع آشفته خاورمیانه صورت دهد.

این گزارش‌ می‌افزاید که کری از لندن به وین سفر خواهد کرد، محلی که مذاکرات راه‌حل جامعه هسته‌ای ایران با گروه 1+5 روز سه‌شنبه در آنجا آغاز می‌شود و تا چند روز ادامه دارد.

طبق این گزارش، کری احتمالاً در تمامی جلسات مذاکرات وین شرکت نخواهد کرد و ممکن است توقف‌هایی را در دیگر کشورهای اروپایی داشته باشد.

پیش از این خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرده بود، در حالیکه بسیاری از مسائل حل نشده باقی مانده است، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و شرکای وی در گروه 1+5، برنامه‌ریزی کرده‌اند که در مذاکرات وین که قرار است روز سه‌شنبه (فردا) از سرگرفته شود به «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران بپیوندند.

آسوشیتدپرس گزارش کرد که دو طرف مذاکره برای تمدید مذاکرات بعد از مهلت 24 نوامبر آمادگی دارند اما عدم توافق تا مهلت تعیین شده موجب بروز تردیدها در کنگره آمریکا می‌شود. دولت آمریکا ممکن است کنگره را با بررسی تحریم‌های جدید در صورت عدم توافق خشنود سازد اما این مسئله می‌تواند موجب شود که تهران از میز مذاکرات عقب‌نشینی کند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
۰
۰
جان كری سخت در منگنه است كه ایران را مستقیم با داعش در گیر (فرسایشی) كند از یك سو ، و امریكا و تمام هم پیمانانش مثل اسرائیل و سوریه و عربستان و قطر و فرانسه و در رأس آنها انگلیس را بطور مستقیم و یا غیر مستقیم كما كان از هر جهت از داعش پشتیبانی همه جانبه داشته باشند تا از این طریق شاید بتوانند ایران را تضعیف كنند. مطمئنا العبادی نخست وزیر عراق در خط امریكا است و نمی شود به وی اطمینان حاصل كرد. امیدوارم با هوشیاری و تدبیر رهبر عزیزمان بر همه مشكلات نائل شویم ...
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
۰
۰
نمیشه بامریكا اعتماد كرد .
صمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
۰
۰
به نظر خیلی از ملت ایران مذاكره با غرب آب در هاونگ كوبیدن است از جمله باشیطان بزرگ
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها