یک دختر 15 ساله در حالی که گریه می کند و وحشت زده است حاضر به رها کردن دست خواهرش نیست. چند روز قبل، نیروهای داعش این دو دختر را از خانواده جدا کردند و آنها را میان خود تقسیم کردند.
کد خبر: ۷۳۸۴۸۱
رفتار وحشیانه داعشی ها با دختران جوان

به گزارش نیویورک تایمز، یکی از نیروهای داعش که به عنوان غنیمت خود این دختر 15 ساله را انتخاب کرده بود، تفنگ را روی سر این دختر فشار داد و گفت که میخواهد شلیک کند. این در حالی است که یکی دیگر از اعضای داعش چاقو را روی گردن خواهر 19 ساله این دختر گذاشته بود تا بالاخره بپذیرد و به دست نیروهای داعش مورد تجاوز قرار بگیرد.

این دو خواهر در میان چند هزار دختر جوان و زنان اقلیت ایزدی هستند که از سوی گروه داعش در شمال عراق و درآگوست گذشته به گروگان گرفته شدند.

بسیاری از این دختران همچنان در مناطق تحت کنترل داعش در شمال و غرب عراق زندگی می کنند بسیاری دیگر از آنان نیز به سوریه و یا دیگر کشورها فرستاده شده اند.

برخی این دختران به چند ساختمان شلوغ مملو از زنان و دختران برده شدند. این ساختمان همانند انباری بود که اعضای داعش به آنجا می آمدند و سهم خود را از زنان و دختران می بردند. برخی بر اساس جایگاه خود یک دختر انتخاب می کردند و برخی دیگر چند زن و دختر.

برخی دختران به ساختمانی در نزدیکی شهر رقه در سوریه منتقل می شود. جایی که داعش درگیر روند دیگری از تجارت با دختران و زنانی هستند که به گروگان گرفته بودند. در آنجا دختران مجبور می شدند که لباس های خود را عوض کنند و حمام کنند و لباس های ویژه داعش را به تن کنند. سن برخی از دختران کمتر از 11 سال بود.

در آنجا تلاش کردیم تا به همراه پنج دختر دیگر فرار کنیم که نتوانستیم و به شدت مورد آزار و اذیت و کتک نیروهای داعش قرار گرفتیم.

یکی از دختران می گوید به ساختمانی منتقل شد که به همراه دیگر دخترانی که آنجا بودند به همسری یکی از نیروهای داعش درآمده و بارها طی روز مورد آزار جنسی وی قرار می گرفتند.

وزارت علوم و سهم خواهی صلاح طلبان

هر چند اصولگرایان سنتی سعی کردند این پیام را به دولت برسانند که عباسپور ، صالحی و یا ستاری گزینه های خوبی برای وزارت علوم می باشند که با دولت روحانی نیز مواضعی نزدیک دارند اما دولت بر معرفی وزرایی که از عناصر افراطی،دوم خردادی، ساختارشکن و مردود فتنه هستند اصرار دارد.

به گزارش افکارنیوز ،اصلاح طلبان و مردودین فتنه می دانند از استراِژیک ترین وزارت خانه های دولت که می تواند نقشی اساسی در میان قشر جوان به عنوان پیاده نظام در حوادثی مانند فتنه ۸۸ داشته باشد وزارت علوم است و اصلاح طلبان هرگز دست از این وزارت خانه در دولت جدید بر نخواهند داشت.

از سوی دیگر مجلسی ها نیز اصرار دارند که دولت وزیری انتخاب کند که در فتنه موضع نداشته باشد و رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این پیام را در گفت و گویی به دولت مخابره کرد که قطعا اگر در معرفی وزیر پیشنهادی علوم شاخص‌های مدنظر مجلس مورد توجه قرار نگیرد، باز هم همین نتیجه اخیر که در جلسه رای اعتماد به محمود نیلی احمدآبادی رخ داد، تکرار می‌شود.

اینک روحانی طی نامه ای فخرالدین احمدی دانش آشتیانی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده اما به نظر می رسد این وزیر پیشنهادی نیز با عدم رای اعتماد مجلس مواجه شود .

به نظر می رسد حلقه معین باز هم وزیر به روحانی پیشنهاد می دهند تا یکی از انها بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد و این در حالی است که اصلاح طلبان هرگز از سهم خود از دولت برای وزارت علوم نخواهند گذشت و باید دید آیا حلقه معین وزارت علوم را فتح می کنند؟

معامله پوتین و اوباما در باره توافق هسته ای

آیا چیزی درباره موضوع ایران و اوکراین شنیده اید؟ قضیه از این قرار است . ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره توافق هسته ای خوب عمل کرد . این کشور به هر حال مفید است . امریکا متقابلاً تقویت نظامی گسترده روسیه در مرزهای مسکو و نیز مناطق تحت کنترل شورشیان جدایی طلب مورد حمایت پوتین را نادیده می گیرد.

نیویورک تایمز نوشت: ما نمی گوییم که اصلاً چنین مبادله رسمی ایران – اوکراین میان دولت اوباما و پوتین وجود ندارد . بلکه می گویم رهبر روسیه به دنبال ضعف امریکا و یافتن موقعیت است. شعله ور شدن ناگهانی جنگ جدید در اوکراین شرقی و آمادگی غیرمنتظره روسیه برای کمک به ایران در مذاکرات هسته ای ، پیش از ضرب الاجل 24 نوامبر ، صرفاً تصادفی نیست . درحال حاضر ،آن ها بخشی از راهبرد روسیه است و امریکا تظاهر به همکاری می کند .

توافق هسته ای ایران به نفع امریکا ، ایران و جهان است . رئیس جمهور اوباما به اهمیت آن واقف است . نامه وی به آیت ا... خامنه ای رهبرمعظم ایران، که اخیراً منتشر شد ، به همین علت است . دستیابی به توافق می تواند همه امکانات هسته ای برگشت ناپذیر ایران را در بسته ای محدود و قابل راستی آزمایی بگنجاند و اطمینان می دهد که بمب ساخت ایران هرگز وجود ندارد و درعین حال کشوری به عنوان آخرین بازار درخور توجه وارد اقتصاد جهانی می شود. این قضیه سیاست های به بن بست کشیدن خاورمیانه را تغییر می دهد. در این برهه، این توافق نشان دهنده آخرین روزنه امید برای هرگونه دستاوری چشمگیری است که اوباما می تواند در قبال خاورمیانه از خود به یادگار بگذارد. بدیهی است که او چنین می خواهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
۰
۰
بجای كارهای كرده و نكرده داعش خبر پیشروی های ائتلاف ضد داعش كه تا كجاها رفته رو بگید...
تها
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
۱
۰
لعنت بر داعش...
س ا م
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
۱
۰
سلام معروضم كه نه روسیه نه آمریكا و نه هیچ كشور دیگری به فكر عدالت وحفظ منافع كشور دیگر یا ثالثی نیست آنها در افغانستان و عراق و كشورهای آفریقائی و عربی و آمریكای جنوبی و جدیدن در اروپای شرقی و آسیا نشان داده اند كه از دنیا چه میخواهند مگر دانش هسته ای را آنها به ما ارزانی داشته اند كه حالا در مورد آن تصمیم گیری میكنند ما به عینه ثابت كرده ایم كه قصد ساختن هیچ گونه سلاح كشتار جمعی را نداریم اما طرفهای مقابلمان را ببینیم از بمب های اتمی و هیدروژنی گرفته تا بمبهای خوشه ای و شیمیائی و میكربی و بیولوژیكی و غیره را هم تولبد كرده هم انبار تسلیحاتی خود را مملو از آنها نموده و بطور مخفیانه (استفاده از سلاحهای شیمیائی در جنگ ایران و صدام) از آنها استفاده نموده اند آنها حتی حاضر به كم كردن و یا حداكثر نابودی این سلاحهای مرگبار نیستند حتی حاضر به توقف تولید و تحقیق در نوآوری مخربتر اینگونه سلاحها نیسند اكنون میگویند وای جلو ایران را بگیرید كه میخواهد از این علم خود برای ساختن چنین سلاحهائی استفاده كند این عملكرد آنان مارا به یاد حركت مامون می اندازد كه پس از شهید نمودن آقا امام رضا(ع)آنچنان اشك میریخت كه مریدان آقا اقدام به دلداری و تسلی خاطر این ملعون مینمودند اللهم عجل لولیك الفرج

نیازمندی ها