دبیر هیات نظارت بر مطبوعات گفت: با کار فشرده هیات نظارت، امروز درخواست‌های مربوط به سال جاری در حال بررسی است و به اصطلاح به‌روز هستیم.
کد خبر: ۷۳۸۰۴۵
ظهوریان: صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان نشریات بازنگری می‌شود

علاءالدین ظهوریان که در جمع برگزیدگان بیستمین جشنواره مطبوعات سخن می‌گفت، با اشاره به حضور دائم ‌وزیر ارشاد در تمام جلسات هیات نظارت که پیش از این سابقه نداشته، توضیح داد: علاوه بر اهتمام ویژه شخص وزیر به جلسات هیات نظارت بر مطبوعات، تلاش مستمر و همت بالای اعضای هیات نظارت باعث شده در دوره جدید، تمام درخواست‌های قدیمی‌ که سالیان متمادی در انتظار بررسی بود، بررسی و پاسخ داده شود.

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به حجم بالای درخواست بویژه پایگاه‌های خبری، تداوم این به روز بودن خیلی سخت است و نیازمند کار مضاعف و توجه ویژه اعضاست.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات به قواعد جدیدی که بزودی و به‌صورت برخط برای صدور مجوز نشریات اعمال می‌شود، اشاره کرد: «در قانون تصریح شده که صلاحیت متقاضی باید احراز شود؛ این به آن معناست که متقاضی علاوه بر این‌که باید روزنامه‌نگار باشد ضرورتا لازم است نسبت به قانون مطبوعات و مدیریت رسانه و تکالیف حقوقی مربوط به رسانه مانند بیمه و مالیات آگاهی داشته باشد.»

وی توضیح داد: در حال طراحی سازوکاری جهت احراز این صلاحیت فنی و حرفه‌ای هستیم زیرا بسیاری از نشریات ما با مشکلات عدیده مدیریتی دست و پنجه نرم می‌کنند. ظهوریان البته ضعف نشریه‌داری و مخاطب‌نشناسی را نیز دو مشکل بزرگ نشریات در کشور دانست.

ویژه نامه جام جم / بیستمین نمایشگاه مطبوعات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها