یک روانپزشک درارتباط با دلایل زودرنجی برخی کودکان گفت‌: تفاوت‌های مزاجی و ارثی برخی کودکان را زودرنج‌تر از دیگران می‌کند.‌ دکتر امیرحسین جلالی در گفت‌و‌گو با جام‌جم افزود: البته باید توجه داشته باشید که افراد در هیچ زمینه‌ای مانند تحمل رنجش شبیه هم نیستند. نکته مهم دیگر درباره زودرنجی کودکان، تفاوت در تربیت و شیوه فرزندپروری است.
کد خبر: ۷۳۶۹۸۳

درواقع، کودکان شیوه کنار آمدن با رنج‌ها و ناکامی‌ها را از والدین می‌آموزند و وقتی والدین در برابر کوچک‌ترین ناملایمتی خود را ببازند و دستپاچه شوند، کودک نیز این شیوه را از آنان می‌آموزد و از آن الگو می‌گیرد.‌ وی تاکید کرد: خانواده باید به کودک بیاموزد که زندگی همیشه به یک روال پیش نمی‌رود و پستی و بلندی دارد و کسی توانمند است که برای مشکلات، دنبال راه‌حل باشد. اگر والدین ، نگرش مبتنی بر فاجعه‌پنداری را کنار بگذارند، مشکلات را بزرگ جلوه ندهند و همزمان به کودک این پیام را منتقل کنند، گام مهمی برای کمک به تقویت روحیه کودک برداشته‌اند.

پاک‌کنندگی و حالت‌بخشی ویژگی شامپوی خوب

یک متخصص پوست و مو گفت: شامپوی مناسب، شامپویی است که موها پس از شست‌وشو با آن خوش حالت شود، ضمن این‌که چربی‌های موی سر را از بین برده و حالت شکنندگی به موی سر ندهد .‌ دکتر علی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بهترین نوع شامپو، شامپویی است که با موی سر فرد همخوانی داشته و فرد پس از شست‌وشوی موی سر حس رضایت بخشی داشته باشد. بسیاری از شامپوهای ایرانی کیفیت خوبی دارد و خارجی بودن شامپو لزوما به معنای باکیفیت‌تر بودن آن نیست.‌ وی با بیان این‌که مصرف شامپوی بچه برای افرادی که موهای خشک دارند، مناسب است، تاکید کرد: برای افرادی با موهای چرب و معمولی، شامپوی بچه نمی‌تواند قدرت پاک‌کنندگی لازم را داشته باشد. نرم‌کننده‌ها نیز می‌تواند برای افراد دارای موهای خشک مفید باشد، اما استفاده از آنها در افراد با سایر انواع موها توصیه نمی‌شود.

2 روش برای برای کاهش پوسیدگی دندان کودک

یک دندانپزشک، فلورایدتراپی و فیشورسیلنت را راه‌هایی برای کاهش پوسیدگی دندان در کودکان دانست و گفت: فلورایدتراپی نیازی به تجهیزات خاص ندارد.

محمد‌باقر رضوانی، دندانپزشک در گفت‌و‌گو با فارس تصریح کرد: برای فلوراید‌تراپی لازم نیست که کودکان به مطب‌ها مراجعه کنند بلکه در شبکه‌های بهداشت و درمان سراسر کشور براحتی می‌توان این کار را انجام داد. روش معمول فلورایدتراپی این‌گونه است که دو طرف دندان‌ها و فک پنبه گذارده می‌شود و روی دندان پماد مورد نظر مالیده می‌شود و پس از 15 دقیقه پماد را از روی دندان پاک می‌کنند.‌ وی تاکید کرد: سنین توصیه شده برای فلورایدتراپی زمانی است که دندان‌های شیری کاملا روییده است، اما دندان‌های دائمی رشد نکرده است. فیشورسیلنت نیز در کاهش پوسیدگی دندان بسیار مفید است و اجرای آن نیازمند یونیت‌های دندانپزشکی است. در این روش سطح دندان تمیز می‌شود و مقدماتی برای آماده‌کردن سطح دندان با استفاده از ماده‌ای اسیدی صورت می‌گیرد و سپس روی سطح دندان، کامپوزیت پر کردنی روانی قرار می‌گیرد که به علت روان بودن ، تمام شکاف‌های دندان‌ها را پر می‌کند. فیشورسیلنت نیز از زمان رویش دندان دائم تا 3 سال پس از آن قابل انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها