جام جم آنلاین گزارش می دهد

جانشین ابوبکر البغدادی کیست؟

تکذیب ادعای ائتلاف ضد داعش

نیروهای عراقی، سرکردگان داعش را هدف قرار داده‌اند

منابع عراقی فاش کردند، این نیروی هوایی عراق بود که سرکردگان داعش را هدف قرار داد نه جنگنده های ائتلاف.
کد خبر: ۷۳۶۸۰۶
نیروهای عراقی، سرکردگان داعش را هدف قرار داده‌اند

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه العالم ،یک واحد نظامی هوایی وابسته به دفتر نخست وزیر عراق سرکردگان داعش را نزدیک موصل هدف قرار داده است. طبق گفته منابع عراقی، ابوبکر البغدادی سرکرده داعش به شدت زخمی و برای درمان به سوریه منتقل شده است.

داعش : البغدادی زخمی شده است

در همین حال سخنگوی داعش نیز در بیانیه ای در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد البغدادی زخمی شده است. یک منبع امنیتی عراقی هم فاش کرد پنجاه نفر از سرکردگان داعش از جمله ابو حذیفه الیمنی معاون ویژه البغدادی، بر اثر بمباران هوایی غرب الانبار کشته شدند.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد خبرهای ضد و نقیضی از کشته شدن ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش منتشر شده ‌است و سرنوشت او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این شبکه گزارش داد ، هنوز کسی نمی داند آیا او در میان اهداف روزگذشته ائتلاف قرار داشته است یا نه.

آمریکا :سرنوشت البغدادی مبهم است

برخی از رسانه های غربی اعلام کرده اند او براثر حمله ائتلاف بین المللی از پا در آمده است. برخی دیگر نیز از زخمی شدن شدید او سخن به میان آورده اند. این در حالی است که آمریکا از اظهارنظر قطعی درباره سرنوشت البغدادی خودداری کرده است. باوجود این، ارتش آمریکا عملیات گسترده هواپیماهای ائتلاف را در نزدیکی موصل در شمال عراق تایید کرده است. هدف این عملیات خودروهایی بوده است که در حال انتقال برخی از رهبران داعش بوده اند.

درتحولی دیگر ، امروز (دوشنبه )، نیروهای عراقی موفق شدند در عملیات علیه داعش شانزده روستا را در غرب رمادی از دست این گروه تروریستی آزاد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها