انتشار کتاب «طراحی پیاده روها» و «مدیریت بصری شهر تهران»

شهرداری تهران بتازگی دو کتاب در باب مقولات شهری با عنوان «طراحی پیاده روها در شهر تهران» و «ارائه چارچوب بصری در شهر تهران» را منتشر کرده است.
کد خبر: ۷۳۶۴۷۱
انتشار کتاب «طراحی پیاده روها» و «مدیریت بصری شهر تهران»

به گزارش مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، بررسی مسائل ومشکلات پیاده روهای تهران موجب شد تا این مرکزبا تمرکز بر نیازهای اجتماعی پیاده روها، اقدام به انتشارکتاب- دانش شهر- به نام "طراحی پیاده راه هادرشهرتهران" کند.

دراین کتاب، یک آسیب شناسی ازوضعیت موجود ازفضاهای شهرتهران دردوبخش مدیریتی واجرایی صورت گرفته است.

در بخش مدیریتی یک مقایسه تطبیقی ازطرح جامع حمل ونقل وترافیک تهران(دوچرخه وعابرپیاده ) با دو نمونه خارجی انجام شده وبرای بخش اجرایی ازصاحبنظران، مطالعات کتابخانه ای ومیدانی استفاده شده است تا بتوان یک آسیب شناسی دقیق ازمشکلات شهر تهران در زمینه پیاده روها بدست آورد.

کتاب "ارائه چارچوب مدیریت بصری شهرتهران" نیز درسه بخش عمده تهیه وسعی شده است با مرورپیشینه این موضوع وهمچنین معرفی نمونه های موجود، آشنایی مدیریت شهری با موضوع موردنظر به صورت ملموس تری صورت پذیرد.

بخش اول این کتاب به بررسی ادبیات و پیشینه موضوع می پردازد.مدیریت بصری با هدف کنترل بسترتغییرات شهری، نیازمند انجام مطالعات ازجمله مطالعه سازمان بصری شهر است که یافته های این مطالعه زیربنای چارچوب مدیریت بصری قرارمی گیرد. درادامه این بخش به تاثیرگذاری وکارایی این چارچوب وارتباط آن باطرحهای بالادستی پرداخته شده است.

دربخش دوم، نمونه سندهای مدیریت بصری با توجه به شباهت ویا امکان بهره گیری وبومی سازی یافته های آنها جهت پیشنهاد چارچوب مدیریت بصری شهرتهران انتخاب شده است که ازآن جمله چارچوب مدیریت بصری شهرلندن، ارزیابی بصری منطقه "پرت"،برنامه مدیریت بصری "شل هاربر"ومدیریت بصری "اموپوینت" است.

مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به نام نویسندگان این کتابها و جزییات بیشتری در باره آنها اشاره نکرده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها