مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: تا زمانی که در وزارت بهداشت در مورد سلامت خمیر مرغ مطمئن نشویم، استفاده از آن در محصولات غذایی مجاز نخواهد بود.
کد خبر: ۷۲۸۹۱۳

به گزارش مهر، هدایت حسینی با تاکید بر این‌که در نظام بهداشتی کشور باید اول مشکلات و مخاطرات را بشناسیم و بعد راهکارهای اجرایی را برای رفع آنها تدوین کنیم، ادامه داد: یکی از این مخاطرات، استفاده از خمیرمرغ غیراستاندارد در محصولاتی مثل سوسیس و کالباس و دیگر فرآورده‌های غذایی است. وی با اشاره به این‌که اخیرا سلامت خمیر مرغ در برخی موارد، با ارزیابی‌های بهداشتی از سوی مسئولان وزارت بهداشت، زیر سوال رفته است، توضیح داد: اگر در تولید این محصول از گوشت‌های سالم استفاده شود، می‌توان از آن به عنوان یک محصول حاوی پروتئین استفاده کرد.

این مقام مسئول با بیان این‌که بخشی از خمیر مرغ به صورت بهداشتی تولید می‌شود، اما بخش غیربهداشتی این ماده نیز باید کنترل شود، خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو از ابتدای سال گذشته به واحدهای تولیدی این محصول تاکید کرده که در تولید خمیر مرغ موظف به تطابق با سیاست‌های وزارت بهداشت هستند و اگر این اتفاق نیفتد، مجوز تولید آنها متوقف خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها