مردم عربستان در اعتراض به حکم صادر شده برای شیخ نِمِر باقر النمر روحانی شیعه در این کشور، تظاهرات کردند.
کد خبر: ۷۲۸۵۷۶
ادامه اعتراضات به حکم اعدام شیخ نمر

گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، مردم استان القطیف در شرق عربستان سعودی در اعتراض به حکم اعدام صادر شده بر ضد شیخ نِمِر النمر روحانی شیعه، تظاهرات گسترده ای بر پا کردند. معترضان با حمل پلاکارد، آزادی هر چه سریع تر زندانیان و همچنین شیخ النمر را خواستار شدند.

در بحرین نیز برای اعلام همبستگی با این روحانی برجسته شیعه که در دادگاه عربستان سعودی به اعدام محکوم شده است، تظاهرات کردند. تظاهرات کنندگان، دولت سعودی را به علت صدور حکم اعدام محکوم کردند.

شیخ علی سلمان رئیس جمعیت الوفاق بحرین نیز لغو حکم صادر شده از دادگاه بر ضد شیخ النمر را خواستار شد.

دادگاه ویژه کیفری در ریاض، چهارشنبه گذشته آیت الله نمر باقر النمر، عالم برجسته عربستانی را به بهانه تحریک مردم علیه رژیم آل سعود، به اعدام محکوم کرد.

صدور حکم اعدام برای شیخ نمر باقر النمر در عربستان سعودی اعتراضات سازمان های حقوق بشری و تظاهرات خیابانی مردم منطقه قطیف در این کشور را در پی داشت.

سازمان عفو بین الملل محاکمه شیخ نمر باقر النمر در دستگاه قضائی عربستان سعودی را با نواقص بسیاری به شمار آورد و خواستار لغو فوری حکم اعدام وی شد و هدف از صدور چنین حکمی علیه شیخ باقر النمر را سرکوب هرگونه مخالفت و از جمله سرکوب مدافعان حقوق شیعیان در عربستان سعودی به شمار آورد.

شیخ النمر در ژوئن 2012 در پی درخواست عدالت اجتماعی و اصلاحات و توقف تبعیض و ارائه خدمات به ساکنان منطقه الشرقیه در روستای عوامیه بازداشت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها