معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه از گفت‌وگوها با دولت ترکیه برای حل بحران شهر کوبانی خبر داد و گفت: البته ما به دولت این کشور بابت هر گونه حضور نظامی زمینی در سوریه هشدار دادیم.
کد خبر: ۷۲۶۲۹۲

حسین امیرعبداللهیان، در نشست عراق و ائتلاف بین المللی علیه داعش که در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره امکان ارسال کمک‌های تسلیحاتی به منطقه کوبانی اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب کمکی که به دولت سوریه برای مبارزه با تروریست ارائه می‌کند هر اقدامی که لازم باشد برای کمک به کردهای کوبانی انجام می‌دهد.

وی درباره نوع این کمک​ها توضیح خاصی نداد و اظهارکرد: گفت‌وگوهای ما با کشور دوستمان ترکیه، برقرار است و ما فکر می‌کنیم این کشور می‌تواند بیشترین نقش را برای بازگشت آوارگان سوری به سرزمین​شان داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسش ایرنا درباره راه‌حل ایران برای بحران کوبانی تصریح کرد: گفت‌وگوهای منطقه‌ای برای این موضوع جریان دارد و ما امیدواریم در این مسیر اقدام جدی صورت گیرد.

به گفته امیر عبداللهیان، ایران در گفت‌وگوهای اولیه با ترکیه دریافته است که این کشور به‌دنبال تشدید بحران در منطقه نیست و امید است نقش مثبتی ایفا کند. معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: هرگونه شیطنت و رفتار خاص به بهانه مبارزه با داعش که باعث تحول بنیادین در سوریه شود، تبعات سخت برای ائتلاف، آمریکا و صهیونیست‌ها دارد.

به گزارش ایرنا، امیرعبداللهیان اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم بشار اسد رئیس‌جمهور مادام‌العمر سوریه باشد اما اجازه هم نمی‌دهیم که دولت این کشور و محور مقاومت از طریق تروریست‌ها سرنگون شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها