ابراهیم اصغرزاده از فعالان اصلاح طلب با اشاره به نظر اخیر حجاریان که گفته بود «اگر اصلاح‌طلبان بشکنند دولت آقای روحانی می‌شکند»، گفت: بهتر است بگوییم اگر دولت روحانی بشکند اصلاح‌طلبان می‌شکنند.
کد خبر: ۷۲۵۱۷۲
اگر دولت روحانی بشکند اصلاح‌طلبان می‌شکنند

به گزارش جام جم آنلاین وی در گفت‌وگو با یک روزنامه اصلاح طلب افزود: یکی از مشکلات همین بود که سرنوشت جنبش اصلاحات گره خورد به مسئولیت فاقد اختیار رئیس قوه مجریه. از طرفی هم کارشکنی‌های جناح رقیب و ندانم کاری خودمان موقعیت پیچیده‌یی پدید آورد. آن زمان جریان اصلاح‌طلبی به هر قیمت در قدرت ماندن را به پیگیری مطالبات واقعی ترجیح داد و این آغاز انحراف بود. دولتمردان اصلاح‌طلب تصمیمات بدی نمی‌گرفتند ولی به‌شدت از اینکه به موقع تصمیم بگیرند معطل می‌ماندند و در بی‌‌تصمیمی و تزلزل، استاد بودند.

اصغرزاده با اشاره به اظهارات اخیرحجاریان که گفته بود "اگر اصلاح‌طلبان بشکنند دولت آقای روحانی می‌شکند"، گفت: بهتر است بگوییم اگر دولت روحانی بشکند اصلاح‌طلبان می‌شکنند. چون دولت روحانی فرصت برای تحرک نیروهای اصلاح‌طلب فراهم ساخته است و هرچه او با مقاومت در برابر افراطیون بازدارندگی ایجاد کند امکان مانور بیشتر به اصلاح‌طلبان می‌دهد. کما اینکه بالفعل شدن قوه و پتانسیل به حاشیه رفته هاشمی و خاتمی را طی مدت یک ساله دولت روحانی به وضوح مشاهده می‌کنید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به این که به نظرم اصلاح‌طلبان پشت دولت او را خالی نخواهند کرد، گفت:البته پشتیبانی اصلاح‌طلبان از حسن روحانی مشروط است. معلوم است آنها در نقش یک بازنده، بازی برد - باخت یا باخت - باخت را ادامه نمی‌دهند. ولی تا زمانی که قصد و نیت روحانی تحقق شعارهای انتخاباتی باشد ولو آنکه عملا راه به جایی نبرد دلیلی بر عدم حمایت نخواهند داشت".

وی با بیان اینکه گرفتاری دولت روحانی این است که نمی‌داند کارکردش چیست؟ تصریح کرد: دولت روحانی نمی‌داند فراجناحی است یا ائتلافی و به مثابه شرکت سهامی؟ اصلاح‌گراست و خواهان تغییر وضع یا اعتدالی و حافظ وضع موجود؟ جامعه‌گرا و سوسیالیست است یا نئولیبرال؟ بی‌طرف و معتدل است یا خنثی و منفعل؟ و اینکه به اهداف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کدام استراتژی و با چه مقدورات و لوازمی می‌خواهد دست یابد و شعارهایش را اجرایی کند؟

اصغرزاده به گفت‌وگوی رئیس جمهور با یک رسانه خارجی در نیویورک اشاره کرد و در باره سوال خبرنگار از او درباره وجود روزنامه‌نگار زندانی گفت: وقتی واکنش روحانی را در برابر یک سوال ساده خبرنگار خارجی که از وجود روزنامه‌نگار زندانی پرسید، می‌بینیم متوجه می‌شویم که برداشت او با رای‌دهندگانش تا چه میزان فاصله دارد. وقتی او نمی‌تواند افکار عمومی داخلی را قانع و لااقل به همان منشور مورد نظرش اتکا کند با کدام راهبرد خواهد توانست مطالبات طبقات متوسط و محروم را عملیاتی کند یا به بخش‌های اقتصاد زیرزمینی و ممنوعه لگام بزند؟"

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه از مطالبات و پرسش‌های اصلاح طلبان پرداخت و گفت: سوالات بی‌شماری از این دست در افکار عمومی در حال شکل گرفتن است. اینکه پرونده آشتی ملی چه می‌شود؟ اینکه هم پیمانی راهبردی با روس‌های غیرقابل اعتماد کجای تبلیغات انتخاباتی‌اش بود؟ یا مثلا تمهیدات دولت روحانی برای برگزاری انتخابات مجلس شورا و خبرگان در سال آینده چیست و چگونه می‌خواهد برنامه‌ریزی کند که در برابر پیشروی افراطیون غافلگیر نشود؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
y
United States
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
۰
۰
در حكومت اسلامی بر اساس قرآن و قبله و خدای واحد و سیره امامان معصوم پیش بریم اصولگرا و اصلاح طلب معنی نداره . این احزاب برای این درست شد كه هم اختلاف اندازی بشه كه شد و هم یك عده ای پول مفت بخورن كه اونهم شد

نیازمندی ها