وزیر امور خارجه کشورمان گفت جمهوی اسلامی ایران توافقی راکه در آن حقوق ملت ایران در آن در نظر گرفته نشود را قبول نخواهد کرد.
کد خبر: ۷۲۵۰۹۷
زیاده‌خواهی‌ برخی اعضای 1+5 مانع رسیدن به توافق بوده است

به گزارش تسنیم، دومنیک دو ویلپن نخست وزیر و وزیر امورخارجه اسبق فرانسه نیز که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با دکتر ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به مذاکرات هسته ای تصریح کرد: این مذاکرات به مرحله حساسی رسیده و جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات متعددی را روی میز ارائه کرده است اکنون نوبت طرف مقابل است که اراده خود را برای رسیدن به توافق نشان دهد. متاسفانه تا کنون زیاده خواهی ها در برخی اعضای طرف مقابل مانع رسیدن به توافق بوده است.

وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و فرانسه می تواند در حوزه های مختلف گسترش یابد. وی در رابطه به سفر هیات اقتصادی فرانسه به ایران اشاره نمود که با مخالفت آمریکائیها روبرو شد.

ظریف در خصوص تحولات سوریه تاکید کرد: موضوع سوریه راه حل نظامی ندارد و از طریق سیاسی می توان این مسئله را حل کرد.

وی افزود: این مردم سوریه هستند که می توانند در خصوص سرنوشت خود تصمیم بگیرند. و در هر راه حلی بایستی نقش مردم و دولت کنونی کشور را نیز در نظر گرفت. کسانی که دنبال حذف دولت سوریه هستند باید متوجه باشند که در این صورت داعش جایگزین خواهد شد.

" دومنیک دو ویلپن " نخست وزیر و وزیر امورخارجه اسبق فرانسه نیز در این دیدار توافق نهائی بین ایران و 1+5 در موضوع هسته ای را با اهمیت خواند و تاکید کرد در صورتی که توافق نهائی هسته ای صورت گیرد این موضوع روی کل خاورمیانه تاثیر خواهد گذاشت.
وزیر امور خارجه اسبق فرانسه تصریح کرد: غرب در قبال گسترش افراطی گری در خاورمیانه اشتباهاتی داشته است و اکنون از اینکه جوانانی از کشورهای غربی در جبهه داعش در حال جنگ هستند بسیار نگران است.

دیدار سفیر جدید بلژیک با وزیر امور خارجه ایران

«فرانسوا دله» سفیر جدید بلژیک در جمهوری اسلامی ایران با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

محمد جواد ظریف دراین دیدار با اشاره به سفر اخیر خود به بروکسل و دیدار با مقامات ارشد بلژیک و اتحادیه اروپا ابراز امیدواری نمود که مناسبات ایران و بلژیک در حوزه های مختلف از جمله روابط اقتصادی گسترش یابد.

وزیر امورخارجه کشورمان در خصوص تحولات منطقه تصریح کرد: با توجه به شرایط منطقه متاسفانه برخی کشورها سیاستهای اشتباهی را در سوریه دنبال می کنند و گروهی این تصور را دارند که در سوریه افراطیون و دولت سوریه برای از بین بردن یکدیگر هستند اما این نوع نگاه شرایط را پیچیده تر می کند.

محمد جواد ظریف درباره مذاکرات هسته​ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه و 1+5 تصریح کرد: جمهوی اسلامی ایران توافقی راکه در آن حقوق ملت ایران در آن در نظر گرفته نشود را قبول نخواهد کرد.

فرانسوا دله سفیر جدید بلژیک نیز در این دیدار ابراز امیدواری نمود همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف ارتقاء یابد وی افزود: ظرفیتهای زیادی برای گسترش همکاریها فیمابین وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها