۲۳۵ میلیارد ریال برای آسیب دیدگان سیل و زلزله

هیات وزیران مبلغ دویست و سی و چهار میلیارد و ششصد میلیون ریال تسهیلات بانکی به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل و زلزله با کارمزد ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری تصویب کرد.
کد خبر: ۷۲۴۹۲۷
۲۳۵ میلیارد ریال برای آسیب دیدگان سیل و زلزله

به گزارش واحد مرکزی خبر ، هیات وزیران در جلسه 22 مرداد 1393 به پیشنهاد مورخ 22 تیر 1393 معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1- مبلغ دویست و سی و چهار میلیارد و ششصد میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت ازجانب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ازطریق بانک عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری‌های مربوط، به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل و زلزله با کارمزد 4 درصد در مناطق روستایی و 5 درصد در مناطق شهری با ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود.

طول دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی در مجموع 15 سال (3 سال دوران مشارکت مدنی و 12 سال دوران مشارکت اقساطی) و برای واحد های تعمیری هفت سال است.

بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

2- معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور پرداخت یارانه سود (مابه‌التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق و تعهد می‌نماید که هزینه‌های یادشده را پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش‌بینی و منظور کند و به شبکه بانکی پرداخت نماید.

این تضمین نافی مسئولیت بانک‌های عامل در وصول مطالبات نیست.

3- مبلغ دویست و چهل و یک میلیارد و هشتصد و ده میلیون ریال به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هزینه‌ای از محل منابع ماده(12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند(ش) ماده(224) قانون برنامه پنجم توسعه، برای بازسازی و جبران خسارت‌های ناشی از سیل و زلزله در اختیار استان‌های ذی‌ربط قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط اقدام شود.

4- استانداری‌های مربوط موظفند ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند بازسازی مناطق و بخش های خسارت‌دیده، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر دو ماه به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارسال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها