دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: متاسفانه امروز نفت 100 دلاری عراق و سوریه را تکفیری ها و تروریست ها 25دلار به فروش می رسانند و استکبار از این وضعیت سود می برد.
کد خبر: ۷۲۱۴۲۱
تکفیری ها نفت 100 دلاری را 25دلار می فروشند

سردار «یحیی رحیم صفوی» در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه قم افزود: استکبار جهانی و هم پیمانانش در حالی شعار مبارزه با تروریسم را سر می دهند که از سال ها پیش خود این گروه ها را ایجاد، تجهیز و به جان مردم سوریه انداختند ولی ایران اسلامی با صداقت محور مبارزه با تروریسم است.

وی با اشاره به این که ائتلاف فرامنطقه ای بر تشدید بحران های منطقه خواهد افزود، گفت: ائتلاف به رهبری آمریکا صلاحیت مبارزه با تروریسم را ندارد، چرا که آنها عزم و اراده ای برای از بین بردن گروه های تروریستی ندارند بلکه دنبال تجزیه عراق و هدایت مجدد تروریست ها به سمت سوریه جهت ناامن کردن این کشور هستند.

وی ادامه داد: کسانی که در هشت دفاع مقدس جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند، امروز در منطقه گروه های تروریستی مانند داعش را تاسیس و تجهیز کرده و به جان مردم منطقه انداختند.

رحیم صفوی گفت: آمریکا در حالی امروز بر ضد گروه های تروریستی ائتلاف تشکیل داده که این گروه به صورت رسمی از کنگره آمریکا بودجه و امکانات نظامی دریافت می کرد.

وی تحولات امنیتی عراق و سوریه را بازتاب اندیشه های راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه دانست و گفت: سازمان های اطلاعاتی این کشورها گروه های تروریستی را با اندیشه وهابی برای تجزیه این کشورها، تضعیف خط مقاومت و کشتار مسلمانان برای تقویت رژیم صهیونیستی غاصب تاسیس کردند.

رحیم صفوی افزود: کشته شدن هر مسلمان در درگیری میان کشورهای اسلامی در نهایت به نفع رژیم صهیونیستی است.

وی خطاب به دشمنان و استکبار جهانی گفت: قطعاً با پایان ناامنی در عراق و سوریه، این دو نظام سیاسی تقویت و ارتباط آنها با جمهوری اسلامی نیز بیشتر می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این دو کشور با حمایت کشورهای دوست از جمله جمهوری اسلامی ایران از این فتنه های خطرناک به خوبی عبور کنند.

رحیم صفوی همچنین اهداف پایگاه های نظامی در منطقه، فروش تسلیحات به کشورهای درگیر و نفوذ برای تصاحب نفت را از دیگر نقشه های استکبار جهانی برای ناامنی در منطقه ذکر کرد.

وی از علمای حوزه های علمیه خواست تفکر وهابیت را برای ملت های مسلمان به خوبی تشریح کنند تا جوانان آگاه شوند زیرا مردم باید بدانند اسلام آنها انحرافی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: روحانیون همچنین باید هشت سال دفاع مقدس را به معارف دفاع مقدس تبدیل کنند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس به جان فشانی ها و رشادت های دلیرمردان جمهوری اسلامی در آن دوران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی در مقابل یک جنگ تمام عیار و با دستان خالی پیروز و جهانیان را غافلگیر کرد.

رحیم صفوی اظهار داشت: این سوال امروز وجود دارد که چرا دولتمردان ما بعد از جنگ نتوانستند از ظرفیت های جهانی و روحیه دفاع مقدس استفاده کنند.

وی گفت: متاسفانه ساختار های انقلابی مانند جهاد سازندگی در وزارت جهاد کشاورزی ادغام شده است و عده ای نیز دنبال ادغام سپاه و ارتش بودند ولی به دستور رهبر معظم انقلاب این اتفاق نیفتاد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها